Sănătate

Mănâncă mai puțin și mult mai încet! Iată de ce

Am publicat mai demult un articol în care evidențiam faptul că oamenii care mănâncă mai puțin, au șansa să își prelungească viața (găsiți materialul  aici). Ei bine, pe lângă asta, cercetătorii de la Universitatea din Kyushu – Japonia, au ajuns la concluzia că persoanele care mestecă mai mult mâncarea înainte de a o înghiți și care fac pauze mai lungi între  îmbucături, au, de regulă,  indicele de masă corporală normal și talia mai subțire. Iar studiul a fost făcut pe 60.000 de subiecți, ale căror obiceiuri alimentare au fost ținute sub obsevație timp de câțiva ani.

Rezultatele acestui studiu este susținut și de alte cercetări în domeniu.

Iată la ce concluzii au ajuns oamenii de știință:

1.    Cei care mestecă mult alimentele mănâncă mai puțin, iar asta înseamnă, automat, o greutate mai mică.

2.    Studiile au demonstrat că durează 20 de minute până când stomacul îi semnalează creierului că s-a săturat. Când mănânci foarte repede, nu îi acorzi suficient timp creierului să proceseze informația, iar asta duce la supraalimentare.

3.    În mod ideal, alimentele ar trebuie mestecate de 6-7 ori înainte de a fi înghițite, iar cele grele, precum, carnea, ori legumele crude, chiar de 30 de ori.

4.    Mestecarea corectă a alimentelor va reduce riscul de a vă îneca. Poate nu vă vine să credeți, dar există persoane care ajung chiar la spital din această cauză.

5.       Mâncatul rapid, cu lăcomie, duce la probleme digestive. În schimb, dacă mestecați cu meticulozitate alimentele, o să evitați afecțiuni precum: sindromul colonului iritabil, constipație, sau balonare.

6.       Mâncatul în viteză poate duce la deficiențe nutriționale în unele cazuri.

7.       Mestecatul stimulează producția de salivă, iar acest lucru îmbunătățește sănătatea orală.

Așadar, susțin specialiștii, trebuie să ne străduim să mâncăm conștient. Asta înseamnă să acordăm meselor un timp special, să ne alegem cu grijă alimentele, să le mestecăm foarte bine, pentru că astfel vom avea numai beneficii pentru sănătate și pentru siluetă.

 

V-ar putea interesa și:

Culmea dietelor! Alimentele care scad pofta de mâncare

Cinci alimente de evitat seara, înainte de culcare!

Loading...