Timp Liber

Meditația – un obicei sănătos, care vă poate îmbunătăți semnificativ calitatea vieții

Știm, ziua are doar 24 de ore, din care medicii ne recomandă să dormim 7 sau 8. Timpul care ne rămâne trebuie drămuit în așa fel, încât să reușim să mergem la serviciu, să facem sport, să avem grijă de corpul nostru, să ne ducem copiii la cursul de pian, să petrecem clipe plăcute alături de cei dragi, să citim, să vedem un film, să gătim, să facem curățenie, iar lista ar putea continua la nesfârșit. Doar printr-o bună organizare o să reușim să facem față cu brio la toate activitățile zilnice. Iar experții ne sfătuiesc ca, în acest noian de lucruri care trebuie făcute,  să găsim timp și pentru… meditație. Studiile au demonstrat că aceasta ne poate îmbunătăți mult calitatea vieții, prin reducerea nivelului de stres  și creșterea productivității zilnice.

Tocmai pentru că trăim într-o lume nebună, ar trebui să găsim timp pentru a rămâne cu noi înșine, pentru a ne sonda conștientul și subconștientul, pentru a ne elibera mintea de gânduri negative și de griji.

Nu trebuie să fii budist, ori expert yoga,  ca să înveți să meditezi. Fiecare om poate descoperi tehnica potrivită pentru el.  Important este să cultivați acest obicei. Mintea are nevoie de odihnă, alta decât cea pe care i-o furnizează somnul, iar meditația este cea mai potrivită pentru a obține acest lucru.

Experții spun că timpul ideal de meditație ar fi 20 de minute dimineața, la trezire și 20 de minute seara. Nu e nicio problemă dacă nu aveți mereu atât de mult timp la dispoziție, puteți recupera  în zilele mai puțin aglomerate.

Meditația este o activitate prin care, fără prea mult efort, putem stabili o legătură mai profundă cu noi înșine, putem să atingem o stare de acceptare a realității care ne înconjoară, un echilibru interior, care se va reflecta apoi în mod pozitiv în exterior.

Iată câteva sfaturi pentru Începători:

  • Ideal ar fi ca primii pași în meditație să fie făcuți sub îndrumarea unui instructor. Pentru asta, există grupuri de meditație ghidate, sau cursuri specializate. Dacă nu aveți timp, sau acces la așa ceva, puteți găsi tehnici utile pe internet.
  • Este foarte important să deprindeți mai întâi câteva tehnici de respirație, pentru a putea atinge acea stare de relaxare profundă
  • Trebuie să găsiți o mantra (un sunet sacru), pe care îl veți repeta mental de mai multe ori în timpul meditației voastre.
  • Nu vă descurajați dacă primele încercări nu vor fi prea reușite. Este dificil să te desprinzi de tot ceea ce se întâmplă în jurul tău și să plonjezi în universal tău interior. Numai cu mult exercițiu veți atinge acea stare de grație.
  • Meditația vă poate ajuta să vă relaxați după o zi grea, să aveți un somn de calitate, dar, la fel de bine, vă poate umple de energie.
  • Meditația este un obicei care trebuie cultivat zilnic.

V-ar putea interesa și:

Când nu știi ce să alegi, alege… yoga. Află ce beneficii vei avea

Dimineața, sau seara? Care este momentul optim pentru a face mișcare fizică?

Loading...

Publicitate