Sănătate

Mineralele – esențiale pentru organism. Ep. 5 – potasiul

Potasiul este, fără doar și poate, unul dintre cele mai importante minerale pentru organismul uman. El intervine în procesele metabolice și ajută la buna funcționare a inimii și creierului. De asemenea, potasiul este implicat în procesul de diureză, ajutând la eliminarea sodiului, ceea ce duce la o bună funcționare a glandelor suprarenale (despre care am scris un articol pe larg  aici).

Simptomele deficitului de potasiu: stare de slăbiciune, crampe musculare(popular numite și cârcei), oboseală accentuată, constipație, dureri abdominale, tulburări ale ritmului cardiac.

Surse naturale de potasiu: banane, cartofi, puone, roșii, stafide, spanac, migdale, ciuperci, semințe de floarea soarelui, lactate și, în general, alimente care nu au fost preparate termic.

Deși este esențial să ne asigurăm doza necesară de potasiu, excesul poate fi periculos și se manifestaă prin spasme musculare, diaree, tulburări neurologice, artimii cardiace.

Doza zilnică recomandată de potasiu este de 400mg/zi pentru copii între 0-6 luni, 700mg pentru copii între 7-12 luni, 3.000 mg pentru copii între 1-3 ani, 3.800 pentru copii între 4-8 ani, 4.500 mg între 9-13 ani, ‚4.500 pentru adolescenţi între 14-18 ani, adulţi şi femei însărcinate şi 5.100 mg pentru femeile aflate în perioada de alăptare.

 

V-ar putea interesa și:

Mineralele – esențiale pentru organism. Ep. 3 – fierul

 

Loading...