Sănătate

Mineralele- esențiale pentru organism. Ep. 7 – seleniul

Deși seleniul nu se bucură de o atenție la fel de mare precum alte minerale (magneziu, potasiu, calciu), este un element la fel de important ca acestea pentru buna funcționare a organismului.

Seleniul are un rol esențial antioxidant, care protejează corpul de efectul radicalilor liberi, reglează funcțiile glandei tiroide, întărește sistemul imunitar, este important pentru buna funcționare a creierului, reduce riscul de a face cancer, sau anumite boli cardiovasculare.

Sure naturale de seleniu: ciuperci, nuci braziliene, fructe de mare, fasole, semințe de floarea soarelui, carne de pui, ficat, ouă, orez brun, ovăz.

Simptomele deficitului de seleniu: afecțiuni ale sistemului digestiv, boli de inimă, hipertiroidism, slăbirea sistemului imunitar, disfuncționalități ale creierului.

Simptomele excesului de seleniu: căderea părului, iritații ale pielii, greață, diaree, senzația de gust metalic, nervozitate.

 

V-ar putea interesa și:

Mineralele – esențiale pentru organism. Ep. 6 – zincul

Mineralele – esențiale pentru organism. Ep. 4 – cromul

Loading...

Adaugă comentariu

Fă click aici pentru a posta un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.