Diete

Misiune posibilă? Cum poți să slăbești și să-ți menții greutatea corporală la menopauză

Pierderea în greutate în timpul perimenopauzei și menopauzei pare o misiune imposibilă. Majoritatea femeilor încep să se îngrașe cu câțiva ani înainte de instalarea menopauzei propriu-zise, iar grăsimea de pe abdomen și colăceii nu vor să se dea duși cu niciun chip.  Acest fenomen neplăcut poate avea diverse cauze: fluctuațiile hormonale (atât nivelurile ridicate, cât și cele scăzute de estrogen duc la stocarea grăsimilor), pierderea masei musculare, problemele  cu somnul și/sau creșterea rezistenței la insulină. Dincolo de aspectul fizic care, în mod evident, le nemulțumește pe femei, acumularea de kilograme în plus crește riscul de a face diabet zaharat de tip 2 și o mulțime de boli cardiace. Prin urmare, doamnele ar trebui să înțeleagă că acum, mai mult ca oricând, este important să lupte cu toate armele împotriva acestor neplăceri. Sigur că slăbirea în această perioadă a vieții este foarte dificilă, dar, totuși, posibilă, cu o abordare conștientă și corectă.

Dietele care presupun scăderea drastică a numărului de calorii nu sunt eficiente pe termen lung, deoarece cauzează pierderea masei musculare și scăderea semnificativă a ratei metabolice. Mai mult, pierderea masei musculare poate avea ca efect și scăderea denistății osoase, favorizând apariția osteoporozei. Și atunci, ce este de făcut? Cercetările au arătat că există trei diete care funcționează bine în cazul femeilor aflate la menopauză:

  • Dietele cu conținut scăzut de carbohidrați (ex: dieta ketogenică, dieta Paleo). Aceste diete sunt excelente pentru pierderea în greutate și pot reduce semnificativ grăsimea abdominală.
  • Dieta mediteraneană – este considerată cel mai sănătos regim, extrem de benefic pentru reducerea riscului de a face boli cardiace. Studiile arată că această dietă poate fi de folos și pentru femeile care își doresc să piardă în greutate (mai multe despre beneficiile dietele mediteraneene aflați de aici).
  • Dietele vegetariene și vegane – acestea promit nu doar scăderea în greutate, ci și îmbunătățirea stării de sănătate. Studiile au arătat că o abordare mai flexibilă a acestor diete, în care să fie permise consumul ouălor și lactatelor, a funcționat mai bine în cazul femeilor mai în vârstă.

Importanța sportului în perimenopauză și menopauză. Din păcate, majoritatea persoanelor devin tot mai sedentare pe măsură ce îmbătrânesc, fără să conștientizeze că exercițiile fizice sunt mai importante decât oricând în această etapă a vieții. Sportul vă îmbunătățește starea de spirit, vă ajută să vă mențineți greutatea în limite normale și întărește mușchii și oasele. Specialiștii spun că cele mai eficiente la această vârstă sunt exercițiile cardio,  combinate cu antrenamentele cu greutăți.

 

V-ar putea interesa și:

Top 3 alimente pe care să le consumi la menopauză

Perimenopauza și neplăcerile ei. Câteva metode prin care puteți ameliora simptomele asociate acestei perioade

 

Loading...