Sănătate

Ne poate ține o dietă echilibrată la distanță de cancer? Ce alimente ne pot îmbolnăvi și ce putem face să rămânem sănătoși

Din nefericire, ultimele studii arată că omenirea se îndreaptă spre un  dezastru: peste jumătate din populație va fi diagnosticată în curând cu cancer,  la un moment dat în timpul vieții.  Deși mulți factori contribuie la această situație, este incontestabil că stilul de viață – inclusiv alimentele pe care le consumăm – joacă un rol major atât în ​​reducerea riscului de a face boala, cât și în îmbunătățirea șanselor de supraviețuire.

Studiile arată o treime dintre tipurile de cancer sunt legate de dieta noastră. Acest lucru poate fi cauzat de alimentele pe care nu le consumăm suficient, cum ar fi fructele și legumele proaspete,  sau de cele pe care le consumăm în exces, cum ar fi sarea, zahărul și carbohidrații rafinați. Așadar, dacă mâncăm ceea ce trebuie, am putea atât să prevenim apariția acestei boli cumplite, dar și să stopăm evoluția celulelor canceroase care au apărut deja în organismul nostru.

Să începem însă cu… începutul. Specialiștii spun că cea mai bună metodă de a preveni apariția acestei cumplite maladii este, pur și simplu,  să nu mâncăm prea mult. Obezitatea este asociată adeseori cu un risc crescut al îmbolnăvirii de cancer. Dacă reușim să ne menținem greutatea corporală în limitele normale pentru vârsta noastră, vom reduce semnificativ acest risc.  Iată acum și ce alimente consumate în exces ne pot îmbolnăvi:

SAREA ȘI ALIMENTELE PROCESATE. Alimentele procesate și ambalate tind să fie bogate în sare, zahăr și grăsimi de calitate slabă, care intră în categoria „risc crescut de cancer”. Excesul de sare, în special, este asociat cu cancerul de stomac.

Sfaturi:

Cel mai bun mod de a le evita și de a scădea riscul este să gătiți acasă cu ingrediente proaspete. Nu adăugați prea multă sare, ci mai degrabă folosiți ierburi aromatice pentru a da gust preparatelor.

ZAHĂR. Consumul excesiv de zahăr duce la obezitate, ceea ce la rândul său crește riscul de cancer (vezi mai sus), dar zahărul poate provoca, de asemenea, răspândirea rapidă a celulelor canceroase.

Sfaturi:

Restricționați consumul de dulciuri  la o dată sau de două ori pe săptămână. De asemenea, reduceți consumul de paste și pâine, care devin zahăr în sângele nostru, după ce au fost digerate.

EXCES DE OMEGA 6. Această formă de grăsime favorizează procesele inflamatorii, iar inflamația cronică a țesuturilor poate duce la cancer. Omega 6 provine în principal din ulei de porumb și de floarea-soarelui, astfel încât acolo unde este posibil, înlocuiți aceste uleiuri cu ulei de măsline presat la rece.

Sfaturi:

Echilibrați efectele uleiurilor Omega 6 în dietă prin creșterea aportului de grăsimi Omega 3,  prin consumul de pește sau prin suplimente de ulei de pește.

CARNE. Carnea roșie (care include mielul, carnea de vită și carnea de porc) are o reputație proastă în ceea ce privește cancerul, în special cancerul de colon, dar povestea nu este chiar atât de simplă. Puteți consuma această carne, cu condiția să nu alegeți produsele procesate și să găsiți o sursă sigură de unde să o achiziționați, în care animalele să fie crescute cu iarbă neatinsă de pesticide.

Sfaturi: 

Consumați, totuși, rar, carne roșie (de două ori pe săptămână) și mult mai multă carne slabă de pasăre, pește sau proteine vegetale.

ALCOOL. Interesant, aporturile modeste de alcool sunt considerate benefice pentru organism. Totuși, consumul excesiv de băuturi alcoolice a fost legat de creșterea incidenței tipurilor de cancere care se dezvoltă la nivelul tractului digestiv și este probabil cel mai bine cunoscut pentru provocarea problemelor hepatice, inclusiv a cancerului de ficat.

Sfaturi:

Nu consumați mai mult de unul-două pahare de alcool pe zi. Iar dacă, totuși, ați fost la o petrecere și ați cam exagerat, atunci lăsați-i ficatului câteva zile la dispoziție să se regenereze.

Toate lucrurile enumerate mai sus ne fac rău. Ce ne face bine? Apa, legumele și fructele proaspete, consumul ridicat de fibre și de superalimente bogate în nutrienți esențiali pentru organism, minerale, antioxidanți, etc.

„Evitați consumul excesiv de… ” Alege roz! Sarea roz de Himalaya.

Organismul te “trage de mânecă” atunci când faci excese. Nouă semne care îți arată că mănânci prea mult zahăr

Loading...

Adaugă comentariu

Fă click aici pentru a posta un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.