Food&Drinks

Nucile – delicioase și foarte sănătoase. Consumați-le zilnic, dar cu măsură

Nucile sunt alimente foarte populare  și pline de beneficii pentru sănătate. În ciuda faptului că sunt bogate în grăsimi și calorii, nu vă pun în pericol silueta, dacă le consumați cu măsură și în combinațiile potrivite (cu alte cuvinte, nu într-o prăjitură plină de zahăr, făină și alte ingrediente nesănătoase!).  Printre cele mai populare soiuri de nuci se numără: migdalele, alunele de pădure, nucile braziliene, caju, pecan, nucile de Macadamia, fisticul și nucile clasice.  Deși arahidele sunt leguminoase din punct de vedere tehnic, ca mazărea și fasolea, ele sunt de obicei încadrate la capitolul “nuci”, datorită caracteristicilor lor similare de nutriție. Iată cele mai importante beneficii ale nucilor pentru sănătate:

  1. Sunt surse bogate de nutrienți esențiali pentru organism. Nucile conțin proteine, grăsimi sănătoase, fibre, vitamina E, magneziu, fosfor, cupru, mangan și seleniu, așa că sunt alimente excelente, care pot fi consumate chiar și în dietele cu conținut scăzut de carbohidrați.
  2. Sunt bogate în antioxidanți. Aceștia pot combate stresul oxidativ,  prin neutralizarea radicalilor liberi.
  3. Pot să vă ajute în curele de slăbire. Pare ciudat să spunem asta, având în vedere că sunt alimente bogate în calorii, dar studiile arată că, în general, alimentele cu coajă lemnoasă au acest efect, iar dintre nuci, fisticul și migdalele ar fi cele mai eficiente. Aceleași studii au arătat că organismul nu absoarbe toate caloriile din nuci. De pildă, la o porție de 30 de g, care are în jur de 160-170 de calorii, corpul absoarbe doar 129 din aceste calorii.
  4. Pot reduce nivelul colesterolului și al trigliceridelor. Acest lucru, susțin cercetătorii, s-ar datora conținutului de acizi grași mononesaturați și polinesaturați.
  5. Sunt benefice pentru persoanele care suferă de diabet de tip 2, sau de sindriom metabolic. Pentru cei care nu știu, sindromul metabolic reprezintă un grup de factor de risc, care pot duce la boli de inimă, accident vascular cerebral și diabet. Beneficiile nucilor pentru această categorie de persoane se datorează faptului că au un conținut scăzut de carbohidrați și nu ridică prea mult nivelurile de zahăr din sânge.
  6. Nucile pot reduce inflamațiile din organism.
  7. Sunt bogate în fibre, iar acestea asigură buna funcționare a intestinului și reducerea riscului de obezitate. În plus, fibrele contribuie la instalarea senzației de sațietate și astfel vă pot ajuta să mâncați mai puțin.
  8. Nucile pot reduce riscul de atac de cord și accident vascular cerebral.

Așadar, iată câte motive aveți să consumați nuci, lăsând la o parte faptul că sunt delicioase. Atenție, totuși, la cantități, pentru că nu trebuie să uităm faptul că au peste 600 de calorii/100 de g.

 

V-ar putea interesa și:

Hreanul – unul dintre cele mai puternice antibiotice naturale. Aflați și alte beneficii ale acestei legume

Ne scapă de pietre la rinichi, tuse și răceli, întărește rădăcina firului de păr și îmbunătățește digestia. Aflați ce legumă aduce aceste beneficii pentru organism

Loading...