Sănătate

O singură oră de somn în plus pe noapte te poate feri de o mulțime de probleme de sănătate. Află riscurile la care te supui dacă nu te odihnești suficient

Alături de  o nutriție echilibrată, somnul este unul dintre cele mai bune lucruri pe care le putem face pentru corpul și psihicul nostru. Din păcate, omul modern doarme foarte puțin, iar acest lucru este cauza multor probleme de sănătate. Experții recomandă ca persoanele adulte să doarmă între 7 și 9 ore pe noapte. Ei spun că privarea organismului de somn îți poate provoca probleme de memorie și concentrare, te face să arăți obosit și te îmbătrânește înainte de vreme. Ba mai mult, îți poate afecta grav metabolismul și te poate face să iei în greutate. Oamenii nu conștientizează cât de importantă este o singură oră în plus de dormit, dar iată ce au stabilit specialiștii în domeniu:

  • Privarea de somn poate afecta grav sănătatea inimii.
  • Persoanele care dorm mai puțin de 6 ore pe noapte au un risc crescut de a face diabet
  • Privarea de somn duce la creșterea în greutate
  • Lipsa somnului este un factor declanșator pentru depresie
  • Privarea de somn slăbește sistemul imunitar și vă face vulnerabili în fața unor boli
  • Odihna insuficientă poate duce la apariția prematură a demenței senile.

Multe persoane care suferă de insomnii, ar trebui să ia foarte în serios această problemă și să se adreseze unui medic pentru a găsi soluția cea mai potrivită pentru ele. Există, însă, oameni, care nu dorm mult din proprie voință. Ei cred că pierd timp prețios cu somnul și preferă să își umple orele pe care ar trebui să le aloce odihnei cu alte activități – se uită la televizor până noaptea târziu, pierd multe seri și nopți în baruri sau cluburi, etc. Aceste persoane ar trebui să conștientizeze la ce riscuri se supun și să-și modifice programul de somn.

 

V-ar putea interesa și:

 

Loading...

Adaugă comentariu

Fă click aici pentru a posta un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.