Food&Drinks

Opt alimente care combat insomniile

Insomniile pot fi un adevărat coșmar. Nimic nu este mai neplăcut decât să stai în pat, cu ochii deschiși, să asculți liniștea care s-a așternut în casă și în cartier, să știi că majoritatea celorlalți visează, iar tu te chinui cumplit.  Te gândești cu groază la ziua de mâine, când ai atâtea de făcut, dar știi deja că îți vei simți capul greu, iar energia ta va fi la pământ. Puteți lupta împotriva insomniilor cu medicamente, ceea ce nu ar fi prea indicat, deoarece dau dependență, sau cu remedii naturiste, ori puteți schimba ceva în alimentația voastră. În timp ce unele alimente vă alungă somnul, altele îl pot induce. Iată ce vă recomandăm să consumați seara, înainte de culcare:

Usturoi.  Orice preparați la cină, adăugați și puțin usturoi. Nu numai că va da gust măncării, dar conține și vitamina B6, care ajută la un somn liniștit.

Peşte.  Somon, ton, puteți alege ce pește vă place. Important este că acesta conține aceeași vitamin B6,  benefică pentru somn.

Prune uscate. Acestea conțin magneziu, vitamina B6 și calciu, care favorizează relaxarea.

Nuci. Nucile sunt o gustare rapidă și ușoară; conțin triptofan și melatonină, care vă vor ajuta să dormiți.

Brânză. Dacă nu aveți intoleranță la lactoză și nici nu sunteți la o cură drastică de slăbire, atunci brânza este o opțiune potrivită pentru cină, deoarece stimulează producția de melatonină.

Granola. Un castron de granola conține combinația magică de carbohidrați (prin ovăz) și proteine și calciu (prin lapte). Acest amestec ajută triptofanul să ajungă la creier.

Salată verde. Cei care duc o luptă cu kilogramele în plus ar trebuie să se orienteze spre această variantă. Salata conține  un sedativ natural  numit lactucarium și, în plus, nu are multe calorii.

Cartofi dulci. Conțin potasiu, calciu și magneziu, așa că, dacă îi consumați seara, aveți toate șansele să adormiți mai repede.  Iar dacă îi combinați și cu somon, succesul este asigurat.

 

V-ar putea interesa și:

Suferi de insomnie? Află cauzele acestei afecțiuni și cum poți să-ți îmbunătățești calitatea somnului

Cinci alimente de evitat seara, înainte de culcare!

 

Loading...