Sănătate

Opt motive pentru care trebuie să mergeți cât mai des la saună

Sauna ajută la pierderea în greutate, combate stresul, elimină toxinele, îmbunătățește calitatea și aspectul pielii. Cu anumite excepții, când medicul le poate interzice persoanelor care suferă de anumite boli să meargă la saună, aceasta are o mulțime de beneficii:

  1. Reduce stresul. Se știe deja cât de nociv este stresul cotidian și cât de mult ne poate acesta îmbolnăvi. Doar câteva minute de saună pot face minuni la acest capitol. Căldura relaxează mintea, mușchii, îmbunătățește circulația și stimulează eliberarea de endorfine – substanțe chimice naturale care ne ajută să ne simțim mai bine.
  2. Relaxează musculatura și ameliorează unele dureri reumatice și articulare. O ședință de numai 20 de minute de saună vă poate face să vă simțiți extraordinar, mai ales după un antrenament fizic intens.
  3. Elimină toxinele. O transpirație profundă, ca cea care se obține la saună, ajută la reducerea nivelului de plumb, cupru, zinc, nichel, mercur și alte substanțe chimice, pe care absorbim în activitățile noastre zilnice. Sauna este, probabil, una dintre cele mai eficiente metode de detoxifiere a organismului.
  4. Curăță pielea. Sauna este una dintre cele mai vechi practici de frumusețe și sănătate pentru piele. Transpirația profundă elimină celulele moarte, eliberează porii, îmbunătățește circulația sângelui și înmoaie epiderma.
  5. Îmbunătățește calitatea somnului. Eliberarea de endorfine, ridicarea temperaturii corpului, induc o relaxare profundă a corpului și instalarea unui somn adânc și liniștit.
  6. Îmbunătățește viața socială. Sauna poate fi, la fel de bine, o zonă personală de relaxare și singurătate, dar poate fi și un mediu relaxant unde puteți socializa cu persoane apropiate.
  7. Ajută la tratarea unor afecțiuni. Persoanele care suferă de sinuzite, bronșite, răceli sau gripă, se pot vindeca mult mai repede, dacă merg la saună. Aburii fierbinți ajută la desfundarea sinusurilor și ucid virușii.
  8. Ajută la slăbire. Sauna este foarte eficientă, mai ales în cazul persoanelor care suferă de retenție de apă. O ședință de saună te poate ajuta să elimini până la o jumătate de litru de apă și să arzi în jur de 300 de calorii.

Atenție, însă! Nu este bine să faceți ședințe de saună mai lungi de 20 de minute. După fiecare sesiune, ar fi indicat să faceți duș cu apă călduță spre rece, după care aplicați pe tot corpul o cremă intens hidratantă.

 

V-ar putea interesa și:

MIGRENA, CAUZE ȘI REMEDII

Planta-minune care îţi dă putere, energie şi vindecă o mulţime de boli

Loading...