Food&Drinks

Opt surse de proteine vegetale sănătoase – un material pentru vegetarieni și nu numai

Fie că sunteți vegetarieni, fie că v-ați propus să mâncați mai puțină carne, ori țineți post, proteinele sunt foarte importante pentru o alimentație echilibrată. Iată cele mai importante surse naturale de proteine vegetale, cu ajutorul cărora puteți să vă alcătuiți meniuri gustoase și, mai ales, sănătoase:

  1. Linte. Aceste boabe colorate și ieftine au fost, timp de secole, o mâncare populară în întreaga lume. Lintea poate fi gătită în foarte multe moduri și o puteți asocia fără probleme cu cereale.
  2. Arahide. Deși bogate în calorii, arahidele ar trebui consumate zilnic (fie și sub formă de unt de arahide), pentru că sunt pline de proteine sănătoase.
  3. Fasole și năut – sunt alimente accesibile ca preț și foarte bogate în proteine. Pe lângă asta, sunt excelente surse de fibre, fier, potasiu, mangan și alte vitamine și minerale esențiale.
  4. Migdale. Ca și arahidele, migdalele sunt pline de proteine și grăsimi sănătoase, așa că ar trebui să le consumați fie ca gustare în sine, fie adăugate în alte preparate.
  5. Quinoa. Este o sursă completă de proteine și poate fi consumată într-o varietate de moduri, la micul dejun, prânz, sau cină. Este un înlocuitor excelent pentru garniturile din orez, iar dacă vreți să aflați și alte beneficii pe care le aduce organismului, citiți un articol pe larg aici.
  6. Semințele de chia. Acestea sunt ideale pentru a fi introduse în dieta zilnică, deoarece pot fi folosite în aproape orice preparat.
  7. Ovăz. Nu există modalitate mai bună de a vă începe ziua,  decât consumând un bol de terci de ovăz, la care puteți adăuga un fruct și câteva migdale. Ovăzul este bogat în proteine, fier, zinc și magneziu.
  8. Soia, tofu. Le-am pus la coada listei deoarece la noi în țară nu avem garanția că putem găsi produse din soia nemodificată genetic. Dacă, totuși, descoperiți o sursă de încredere, atunci puteți să le introduceți în alimentația voastră, deoarece sunt surse excelente de proteine. Japonezii, de pildă, le consumă zilnic și au inventat mii de preparate care le au la bază.

Doza zilnică de proteine recomandată este de 8 g pe kilogram greutate corporală.

 

V-ar putea interesa și:

Broccoli – ne menține tineri și sănătoși. Aflați care sunt principalele sale beneficii pentru organism (bonus – o rețetă delicioasă)

Nucile – delicioase și foarte sănătoase. Consumați-le zilnic, dar cu măsură

 

Loading...