Food&Drinks

Orezul brun mai bun decât orezul alb. De ce trebuie aleasă prima variantă!

Orezul brun nu este altceva decât versiunea nerafinată a celui alb. Diferența dintre cele două constă însă nu doar în culoare, ci și în beneficiile pe care le aduc organismului, iar nutriționiștii recomandă, fără ezitare, să consumăm orez brun, în detrimentul celui alb.

Beneficiile orezului brun:

  • Este bogat în seleniu, care reduce riscul apariției bolilor de inimăorez brun2
  • Are un conținut ridicat de mangan, care este responsabil cu reglarea metabolismului proteinelor, lipidelor si glucidelor, ajută la fixarea calciului și a fierului și are rol în formarea oaselor, este important in procesul de formare al tiroxinei (principalul hormon secretat de glanda tiroidă). De asemenea, manganul este necesar pentru o bună digestie și asimilare a hranei (accelerează arderile) și joacă un rol esențial în activitatea glandelor endocrine.
  • Este bogat în uleiuri esențiale – aceste grăsimi sănătoase ajută la normalizarea nivelului de colesterol.
  • Ajută la scăderea în greutate – orezul brun are un conținut foarte ridicat de fibre, care asigură un tranzit intenstinal regulat. În plus, acest aliment dă senzația de sațietate, iar acest lucru înseamnă că veți mânca mai puțin.
  • Este bogat în antioxidanți
  • Conține zaharuri cu eliberare lentă – ajută la stabilizarea nivelului de zahăr din sânge, prin urmare, este o alegere bună și pentru cei care suferă de diabet.

Orezul brun are o serie întreagă de beneficii pentru sănătate, fiind recomandat de medicii nutriționiști în detrimentul orezului alb.
Orezul alb și-a pierdut prin măcinare tărâțele și germenii, fiind mai sărac în fibre și nutrienți. Orezul rafinat ajunge să nu mai aibă aproape nicio valoare nutrițională, după procesare. Un studiu al cercetătorilor de la Școala de Medicină Publică Harvard arată că persoanele care consumă 5 porții de orez alb pe săptămână sunt expuse unui risc mai ridicat de a se îmbolnăvi de diabet. Acest lucru se explică prin faptul că orezul alb crește cu rapiditate nivelul glicemiei în sânge, în timp ce orezul brun menține glicemia în limite normale.

Orezul brun nerafinat (fiert) are 111 calorii/100 g  si un indice glicemic 50 (mediu), in timp ce orezul alb fiert are indicele glicemic 60 (mare) si 130 calorii/100 g.

REȚETE OREZ BRUN

 1.Orez brun cu mazăre și varză de bruxellesorez cu mazare

Ingrediente:

– 100 g orez brun
– 15 buc varză de bruxelles
– 50-60 g mazăre crudă congelată
– 1 ceapă mică

– 4 căței usturoi
– 1 bucatică mică ghimbir
– 1 praf curry
– rozmarin uscat
– pudră de ceapă și de usturoi
– fulgi de chilli
– sare
– 3 linguri ulei de măsline

Preparare:

Etapa 1:

Orezul se fierbe bine în apă cu puțină sare. Varza de Bruxelles se fierbe pe aburi.

Etapa 2:

Ceapa se taie mărunt, usturoiul se pisează iar ghimbirul se mărunțește fin. Se pun în tigaie la călit cu uleiul și un strop de apă. Nu se lasă să se ardă, ci doar cât să se amestece aromele.

Etapa 3:

Se adaugă mirodeniile, apoi orezul, varza și mazărea congelată. Se amestecă de câteva ori până când mazărea se decongelează, însă nu se fierbe. Se consuma caldă.

  1. Orez brun cu ciuperci și sos de soiaorez cu ciuperci

 Ingrediente:

– 200 grame ciuperci întregi (conservă)
– 100 ml sos de soia
– 50 gr unt
– 100 gr orez brun
– 50 gr măsline
– 1 buc ghimbir

– 2 linguri pătrunjel uscat
– sare, piper

Preparare:

Se spală ciupercile și se taie în patru. Untul se pune la topit într-o tigaie înaltă,  apoi se adaugă ciupercile și măslinele tocate mărunt. Se curăță ghimbirul și se rade peste ciuperci,  amestecându-se încontinuu aproximativ 2 minute. Se adaugă sosul de soia, orezul și o cană de apă. Se amestecă pentru a nu se prinde și să lasă câteva minute până dă un clocot. Când orezul începe să se umfle puțin, se adaugă pătrunjelul uscat tocat mărunt, sare și piper după gust. Se acoperă tigaia cu un capac,  se stinge focul și se mai lasă aproximativ 15 minute tigaia acoperită.

Te-ar putea interesa şi miracolul din cămară sau relaţia dintre mâncare si un somn sănătos.

Loading...

Publicitate