Sănătate

Perimenopauza și neplăcerile ei. Câteva metode prin care puteți ameliora simptomele asociate acestei perioade

Bufeuri, cicluri menstruale neregulate, schimbări bruște de dispoziție, scăderea apetitului sexual – toate acestea sunt simptomele instalării menopauzei. Dar, la fel de bine, ele pot să apară cu mult timp înainte. Trecerea naturală de la vârsta reproductivă la menopauză se numește perimenopauză. În această perioadă, nivelul de estrogen începe să scadă și astfel apar simptomele neplăcute enumerate mai sus. La unele femei, perimenopauza durează doar câteva luni, în timp ce altele o experimenetează cu câțiva ani înainte de instalarea menopauzei propriu-zise. Problema este, de asemenea, că reducerea estrogenului poate duce la pierderea țesutului osos și la acumularea de colesterol, mărind astfel riscurile pentru fracturi, hipertensiune arterială și boli de inimă. Uneori, simptomele perimenopauzei sunt atât de neplăcute, încât devine dificil să faceți față activităților zilnice.

Bărbia sus, însă – există câteva lucruri pe care le puteți face, pentru a ameliora aceste simptome și  pentru a duce o viață normală:

  1. Terapia de substituție hormonală. Pentru unele femei, tratamentul cu estrogeni poate fi singurul mod eficient ca să combată aceste neajunsuri. Există o mulțime de metode: medicamente, plasturi, sau inelul vaginal care conține hormoni. Iar pentru cele care aleg variantele naturale, lipsite de unele riscuri, există așa-numiții fitoestrogeni, pe bază de germeni de soia, sa alte plante, care au efecte pozitive. Oricum, e foarte important: nu luați nimic după ureche, ci numai la recomandarea medicului vostru!
  2. Antidepresivele – femeile nu ar trebui să fugă de ele, mai ales că există, de asemenea, variante naturale ale acestora, care vă ajută să treceți mai ușor peste stările psihice proaste, sau să combateți insomniile.
  3. Reduceți stresul – pentru asta, puteți apela la o serie de tehnici speciale, cum ar fi meditația, yoga, tai chi, care vă vor îmbunătăți starea de spirit și calitatea somnului.
  4. Folosiți lubrifiant – uscăciunea vaginală și disconfortul din timpul actului sexual se accentuează în perimenopauză și vă pot afecta relația, așa că nu ezitați să utilizați lubrifianți.
  5. Calciu și vitamina D. Așa cum spuneam, scăderea estrogenului duce și la pierderea țesutului osos, așa că în această perioadă ar trebui să luați suplimente care să mărească absorbția de calciu din organism.
  6. Plante medicinale – unele studii au constatat că administrarea anumitor suplimente pe bază de plante, vă pot ajuta să atenuați bufeurile, să combateți insomniile și să reduceți nervozitatea.

Pe lângă toate acestea, gândiți-vă serios să vă schimbați stilul de viață, să mâncați cât mai multe legume, cereale integrale, alimente care conțin probiotice și, foarte important, să faceți mișcare.

 

V-ar putea interesa și:

Ce simptome anunță apropierea menopauzei și cum puteți trece mai ușor prin această schimbare majoră– partea I

Top 3 alimente pe care să le consumi la menopauză

 

Loading...

Adaugă comentariu

Fă click aici pentru a posta un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.