Sănătate

Pledoarie pentru mersul pe jos. Cum putem slăbi fără un efort fizic ieșit din comun

Hai să fim cinstite: toate ne dorim să slăbim, într-un anumit moment al vieții. Ba chiar, lupta cu kilogramele se transformă pentru unele femei în războiul existenței lor. Încearcă toate dietele posibile, însă fără determinare și ajung să renunțe încă din fazele incipiente. Multe dintre ele detestă să facă sport, mai ales dacă asta presupune să se ducă la o sală aglomerată și să transpire minute în șir.

Totuși, ce este de făcut? Când le-ai testat pe toate și nimic n-a funcționat, sau, mai bine zis, n-ai reușit să duci nimic până la capăt, încearcă… să mergi. Da, atât de simplu.

Mersul pe jos te poate ajuta să slăbești. Mersul pe jos este unul dintre primele exerciții pe care le-am învățat după ce am apărut pe lume.

Este imposibil să calculăm câți pași am făcut de atunci și până în prezent.Din păcate, cu cât îmbătrânim, cu atât avem tendința să fim mai sedentari. Ar trebui să ținem cont, însă, că acest obicei prost nu ne deformează doar silueta, ci are efecte negative și asupra sănătății noastre. Și nu ne dorim, nu-i așa, să luăm pumni de medicamente și să devenim prezențe obișnuite în cabinetele medicilor?

Așadar, dacă nu vă pasă prea mult de felul în care arătați, măcar de starea voastră de sănătate ar trebui să vă pese și să luați măsuri. Orice om în putere poate să meargă pe jos, deci aici nu există scuze.

Dar să vedem câte calorii ardem. Ei bine, aici depinde mult de numărul de kilograme pe care îl avem. O persoană nu foarte corpolentă arde, într-o oră de mers pe jos, cam 220 de calorii, în timp ce una supraponderală poate să depășească 300!  De asemenea, și factorul viteză joacă un rol important. Normal, cu cât pasul este mai alert, cu atât numărul caloriilor arse va fi mai mare.

Să luăm, însă, o medie de 250 de calorii/zi. În două săptămâni se adună 3500 de calorii, ceea ce înseamnă o jumătate de kilogram de grăsime în minus.  Știu, o să spuneți că e puțin, dar în șase luni, fără să faceți niciun alt efort decât acela de a merge pe jos o oră în fiecare zi, se pot pierde 6 kilograme de grăsime! Iar dacă vă străduiți să vă curățați puțin și alimentația, fără ca asta să vă producă o suferință prea mare (mai puțină pâine, mai puține dulciuri, mai multe legume și fibre), puteți ajunge să slăbiți chiar și 10 kilograme, într-un mod cât se poate de sănătos.

În plus, mersul pe jos tonifiază și musculatura, sigur, nu în același ritm ca atunci când alegeți să mergeți la o sală de fitness, dar rezultatele se vor vedea după câteva luni. Cel mai important beneficiu, însă: starea voastră de sănătate se va îmbunătăți simțitor!

Dacă v-aţi decis să vă apucați de mers pe jos, atunci ar fi bine să vă cumpărați un pedometru. Acesta o să facă toate calculele matematice de care aveți nevoie, începând cu numărul de pași pe care i-ați făcut în fiecare zi, până la numărul de calorii arse, sau distanța parcursă. Dacă, totuși, observați, după o lună, că nu ați pierdut deloc în greutate, atunci probabil că va trebui să măriți puțin viteza și distanța parcursă.

Iată și câteva metode prin care puteți face mai mulți pași în fiecare zi: renunțați la autobuz sau mașina personală, mai ales dacă nu aveți distanțe uriașe de parcurs, urcați și coborâți scările pe jos. Totul este să vrei.

Șapte metode prin care puteți face mișcare fără să mergeți la sală

Nu ai timp de mers la sală? Ce exerciţii fizice poţi face la birou

Loading...

Adaugă comentariu

Fă click aici pentru a posta un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.