Fitness

Pot femeile să-și dezvolte masa musculară după 40 de ani?

Răspunsul la această întrebare este: da, pot.  Niciodată nu este prea târziu să treci la un stil de viață sănătos, care să includă o alimentație echilibrată și mișcare fizică. Iar cele care au început să depună grăsime, din cauza schimbărilor hormonale prin care trec, trebuie să știe că masa musculară le poate ajuta să revină la greutatea din tinerețe și să-și mențină un  organism sănătos și puternic. Iată câțiva pași pe care ar trebui să-i urmați, dacă ați luat hotărârea să vă creșteți/tonifiați masa musculară:

  • Mai întâi, ar trebui să vă faceți un set de analize și să dicutați cu un medic despre tipul de sport pe care aveți voie să-l faceți. Acest lucru este foarte important în special pentru femeile trecute de 50 de ani, sau care suferă de anumite afecțiuni ale inimii, artrită, diabet, ori hipertensiune arterială.
  • Dacă ați primit undă verde, nu mai stați pe gânduri: apucați-vă de antrenamente. Specialiștii recomandă cel puțin două ședințe cu greutăți pe săptămână. Sesiunile trebuie să includă 8 până la 10 exerciții care lucrează toate grupele importante de mușchi, cu 8 până la 12 repetări pentru fiecare exercițiu în parte. Ideal ar fi să vă faceți timp și, cel puțin la început, să vă înscrieți la o sală de fitness, unde veți fi îndrumate de un specialist, dar dacă nu sunteți genul, atunci cumpărați-vă două seturi de gantere de diferite greutăți, iar pe Youtube veți găsi sute de tipuri de antrenamente care să corespundă cerințelor voastre.
  • Faceți antrenamentele progresiv. Începeți cu greutăți mai mici și creșteți treptat numărul de repetări, când simțiți că faceți prea ușor exercițiile. Trebuie să aveți multă răbdare: mușchii nu se construiesc/tonifiază peste noapte, mai ales după o anumită vârstă. Fiecare sesiune de antrenament rebuie făcută la un nivel moderat, care să nu vă pună sănătatea în pericol. De asemenea, cam o dată la zece zile, schimbați exercițiile, deoarece organismul se obișnuiește foarte repede cu ele și nu veți mai vedea progrese.
  • Urmați o dietă sănătoasă, care să includă proteine (acestea ajută la construirea rapidă a masei musculare), dar și carbohidrați și grăsimi sănătoase.
  • Străduiți-vă să dormiți 6-8 ore în fiecare noapte. Somnul cu probleme împiedică procesul de întărire a mușchior.

Avertisment! Aveți mare grijă cum vă antrenați, astfel încât să nu vă răniți. Dacă nu sunteți sigure pe ceea ce faceți, apelați la ajutorul unui antrenor personal, măcar o lună de zile, până când vă explică cum să vă antrenați corect.

 

V-ar putea interesa și:

Câteva recomandări pentru femeile care își doresc să fie sănătoase și pline de energie

Cum să ne reapucăm de sport după o pauză mai lungă

 

Loading...

Adaugă comentariu

Fă click aici pentru a posta un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Publicitate