Sănătate

Produs de Cluj. S-a inventat APLICAŢIA care te învaţă să fii fericit!

O echipă multidisciplinară de tineri de la o companie clujeană a creat o aplicație pentru telefonul mobil care, pe baza unor informații introduse de utilizator, generează statistici și topuri despre felul în care locurile și persoanele din viața acestuia îi influențează starea de spirit.

Practic, aplicația generează după fiecare conversație și atunci când utilizatorul își schimbă locația o întrebare despre felul în care acesta s-a simțit. Persoana care folosește aplicația nu trebuie decât să indice cu degetul, pe ecran, pe un semicerc, cam care este starea sa de spirit în legătură cu locul în care se află sau cu o persoană cu care tocmai a vorbit.

„Aplicația funcționează pe bază de notificări periodice. Telefonul știe oricum unde ești și, la fiecare mod introdus, se preia automat informația. La fel, la fiecare apel se declanșează o întrebare: ‘cum te simți cu persoana cu care tocmai ai vorbit’. Și atunci se generează niște topuri. (…) Totul era să reușim să construim o unealtă care să poată să înregistreze aceste lucruri fără ca utilizatorul să își întrerupă viața. Singurul input (n. red. — informație) pe care îl cere este această simplă mișcare cu degetul. Apoi, în zona de topuri, văd cum m-am simțit azi, în ultimele trei zile, săptămâna asta, luna asta. Văd toate locurile prin care am circulat”, a explicat Mihai Babici, managerul de proiect, citat de agerpres.ro

Ideea acestei aplicații îi aparține lui Dragoș Bîrlea, fondatorul companiei clujene. El este consilier de dezvoltare personală, are și studii de management și în domeniul resurselor umane, iar inspirația pentru această aplicație i-a venit din experiența sa de lucru cu oamenii și atunci când și-a dat seama că aceștia nu mai știu cu precizie ce au făcut în urmă cu mai multe zile, săptămâni, luni sau ani.

„Este foarte simplu. Ce ați făcut miercurea trecută? Vedeți, nimeni nu mai știe. Întrebarea asta este. Nu mai știm ce am făcut, darămite cum ne-am simțit. Aplicația este doar un mic pas în încercarea de a te deconstrui și apoi reconstrui. Noi punem la dispoziție o unealtă pentru ca cel care o folosește să își dea seama cu mai multă precizie ce îl face să se simtă mai bine. După ce vede rezultatele, utilizatorul își dă seama cu cine și unde se simte bine și astfel îl ajută să răspundă la întrebarea ‘bun, dar de ce mă chinui eu în acea relație'”, a explicat, pentru AGERPRES, Dragoș Bîrlea.

Aplicația se numește Gimini Moodtracker, botezată astfel după numele greierașului care trebuie să îl sfătuiască pe celebrul personaj de poveste Pinocchio. Creatorul acestei idei consideră aplicația doar un instrument care oferă indicii, fiind astfel doar primul pas dintr-un drum pe care cei care o vor folosi îl pot face pentru a se înțelege mai bine pe ei înșiși, stările pe care le generează oamenii din jurul lor sau experiențele pe care le au.

‘Gimini este greierașul din urechea lui Pinochio, care îi spune ce e bine și ce e rău. Credința noastră este că, de fapt, fiecare din noi ne știm stările, în interiorul nostru, știm ce e bine și ce e rău și, de fapt, ce avem nevoie este un cadru pe care să ne proiectăm, să ne vedem cu adevărat. Așa cum nu ne putem vedea fața fără oglindă, așa nu ne putem vedea fața sufletească fără o oglindă care să ne spună cum suntem. Acest moodtracker marchează pur și simplu cum ne simțim. Am putea face asta și singuri, dacă ne-am nota din timp în timp cum ne simțim. Atâta doar că nu o facem. Și și dacă am face-o este foarte greu apoi să faci niște statistici după aceste informații’, a mai spus Bîrlea.

Aplicația a fost lansată oficial marți, în cadrul unui eveniment care a avut loc la Cluj. Ea funcționează doar pe sistemele android pentru moment și a fost testată până acum de aproximativ 100 de persoane. Există o variantă gratuită a acestei aplicații, mai simplă, precum și o versiune care poate fi cumpărată.

Adaugă comentariu

Fă click aici pentru a posta un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.