Diete

Regulile mâncatului sănătos – sau cum să slăbești fără să ții vreo dietă anume

Dacă nu ești adepta dietelor stricte, care, trebuie să recunoaștem, sunt foarte dificil de urmat și uneori presupun costuri ridicate și o disciplină de fier, există, totuși, șanse să slăbești, urmând câteva reguli simple:

  1. Nu sări peste micul dejun (în afară de cazul când ai decis să ții post intermitent – despre care gășiți mai multe informații aici)
  2. Încearcă să faci în așa fel, încât mesele tale să nu depășească 400 de calorii (acum, este mult mai ușor să estimezi numărul caloriilor consumate, deoarece găsești peste tot, inclusiv pe etichetele produselor cumpărate, tabele cu valorile energetice ale alimentelor).
  3. Alege pentru prima masă a zilei cereale integrale, lactate degresate, fructe, nuci sau semințe
  4. Gustările între mese nu ar trebui să depășească 100 de calorii
  5. Pentru gustări, alege fructe, nuci și semințe, sau humus cu morcovi, țelină, sau castravete
  6. La prânz, umple cel puțin o jumătate din farfurie cu legume, ¼ cu proteine slabe (pește, carne) și ¼ carbohidrați cu absorbție lentă (pâine, orez, sau paste – toate integrale)
  7. Cina trebuie să fie foarte ușoară, iar în farfurie trebuie să ai jumătate proteine (somon, pui sau curcan la grătar, ori chiar proteine vegetale) și jumătate legume
  8. La cină trebuie să eviți carbohidrații
  9. Taie la sânge bomboanele, prăjiturile, mai ales pe cele cupărate din comerț.
  10. Bea suficient de multă apă.

Dacă urmezi aceste reguli și, în plus, faci mișcare fizică, este imposibil ca în câteva săptămâni să nu vezi rezultate.

 

V-ar putea interesa și:

5 posibile motive pentru care mănânci prea mult

Regulile de aur ale slăbirii după 40 de ani

Loading...