Sănătate

Rolul acizilor grași Omega 3 în organism și topul alimentelor de unde îi puteți asimila

Nu mai este un secret pentru nimeni că acizii grași Omega-3 aduc o mulțime de beneficii pentru corpul și creierul nostru. Ei reprezintă grăsimile sănătoase esențiale organismului uman, pe care le putem procura din dietă, deoarece corpul nu le poate sintetiza.  Și cu cât înaintăm în vârstă, cu atât este mai important să mărim aportul de Omega-3.

Beneficiile acizilor grasi Omega-3:

    • ajută femeile să aibă o sarcină fără probleme, să evite nașterea prematură și asigură dezvoltarea normală a fătului 
    • susțin sănătatea și buna funcționare a creierului
    • ajută la menținerea unei vederi agere
    • întăresc sistemul inunitar
    • previn apariția infarctului miocardic, prin reducerea tensiunii arteriale, a nivelului de colesterol și a trigliceridelor
    • au efecte dovedite antiinflamatorii
    • combat depresia și scad riscul de a face boala Alzheimer, sau scleroză în plăci
    • au rol anticancerigen, pentru că asigură funcționarea corectă a celulelor
    • sunt eficienți împotriva afecțiunilor respiratorii – bronșite, emfizem și astm bronșic
    • luptă împotriva obezității și sunt foarte eficienți în curele de slăbire
    • ajută la vindecarea unor afecțiuni dermatologice: acnee, dermatite, urticarii, etc.
    • încetinesc procesul de îmbătrânire fiziologică a organismului

Top alimente bogate în acizi grași Omega-3:

  • macrou
  • somon și ulei de somon
  • cod și ulei de cod
  • nuci
  • semințe de chia
  • hering
  • semințe de in
  • ton
  • sardine
  • semințe de cânepă
  • gălbenuș de ou
  • avocado

 

V-ar putea interesa și:

Uleiul de pește, bogat în acizi grași Omega-3, este plin de beneficii pentru organism

Rolul macronutrienților și micronutrienților în organism. De ce trebuie să avem o alimentație echilibrată

Loading...