Timp Liber

Șase obiceiuri la care specialiștii în nutriție ne îndeamnă să renunțăm

Ești „vinovat” de câteva dintre obiceiurile enumerate mai jos? Renunță la ele!

  1. Gătitul în exces al alimentelor. O carne prea prăjită, acasă, ori atunci când ieșiți la un grătar cu prietenii, poate să vă facă mult rău. Suprafețele arse ale alimentelor cresc stresul oxidativ și inflamațiile din organism și pot favoriza chiar apariția anumitor tipuri de cancer. Specialiștii recomandă prepararea alimentelor lent și la foc mic.
  2. Gătitul cu prea mult ulei, sau grăsimi sănătoase. Chiar dacă vi s-a explicat faptul că trebuie să consumați mai multe grăsimi sănătoase, asta nu înseamnă să faceți abuz de ele, deoarece sunt bogate în calorii și vă pot sabota dieta. Întotdeauna, echilibrul în toate este cea mai bună cale.
  3. Aceeași mâncare, zi după zi. Unele persoane aleg, din comoditate, ori din lipsă de imaginație, să gătească și să consume mereu aceleași preparate. Varietatea înseamnă, însă, să îi dai organismului toți nutrienții de care are nevoie, de aceea străduiți-vă sâ vă diversificați meniurile, chiar și atunci când obișnuiți să faceți alegeri alimentare sănătoase.
  4. Consumul exclusiv de albușuri. Mulți oameni, în special cei care țin diete drastice, consumă doar partea albă a oului, dar, dacă nu mâncați și ouă întregi, pierdeți câteva beneficii importante. Gălbenușurile sunt foarte sănătoase pentru organism și, chiar dacă adaugă un surplus de calorii, merită consumate, măcar din când în când.
  5. Prea multă sare înainte să gustați mâncarea. Asta e o greșeală frecventă atunci când gătim, deoarece ne închipuim că știm să potrivim foarte bine gustul preparatelor, dar sfârșim adeseori să adăugăm prea multă sare. Cel mai bine este să puneți foarte puțină la început, iar la sfârșit, gustați mâncarea și, dacă mai este nevoie, mai adăugați puțină sare.
  6. Evitarea fructelor, deoarece sunt dulci. Trebuie să știți că organismul uman nu digeră zahărul natural din fructe în același mod ca zahărul obișnuit. Spre deosebire de zahărul rafinat, fructele conțin fibre, ceea ce ajută șa încetinirea absorbției de fructoză. De asemenea, fibrele contribuie la înmulțirea bacteriilor bune din intestine, fapt care asigură un tranzit excelent. Așadar, nu vă feriți de fructe, dar consumați-le cu măsură, deoarece sunt bogate în calorii.

V-ar putea interesa și:

Combinații surprinzătoare de alimente care ne pot afecta sănătatea. La unele chiar nu vă așteptați!

9 beneficii surprinzătoare ale ouălor de prepeliță

 

Loading...