Sănătate

Sforăitul – o problemă sâcâitoare, care poate afecta calitatea vieții. Ce soluții puteți încerca

Sforăiți? Sau partenerul de viață vă tulbură nopțile?

Nu știm dacă vă consolează cu ceva, dar se spune că jumătate dintre persoanele adulte se confruntă cu această problemă. Principala cauză a sforăitului este obstrucția nazală, care este dată de o deviație de sept, de o rinită cronică, sau de una alergică. Uneori, însă, problema poate fi la nivelul gâtului, din cauza unor amigdale hipertrofiate. Și obstrucția faringiană, sau obezitatea pot cauza acest fenomen.  În alte cazuri, sforăitul poate fi efectul dormitului pe spate, sau al consumului de alcool prea aproape de ora de culcare.  În cazurile mai grave,  afecțiunea se poate remedia cu medicamente, sau  cu o intervenție chirurgicală. În cele ușoare, iată câteva lucruri pe care le puteți face, pentru a ameliora, sau elimina această problemă chinuitoare:

  1. Slăbiți, dacă sunteți sunteți persoane supraponderale – acest lucru va ajuta la reducerea cantității de țesut în gât,  care ar putea cauza sforăitul. Puteți pierde în greutate prin reducerea aportului caloric general,  consumând porții mai mici și alimente mai sănătoase. Asigurați-vă, de asemenea,  că faceți zilnic exerciții fizice.
  2. Dormiți pe o parte. Așa cum spuneam, dormitul pe spate poate fi una dintre cauzele sforăitului, așa că o simplă schimare a poziției în care dormiți vă poate ajuta.
  3. Folosiți un dilatator nazal – aceste dispozitive, care ușurează mult respirația pe timpul nopții,  se găsesc aproape în orice farmacie, sau le puteți comanda online
  4. Tratați-vă alergiile cronice – alergiile pot reduce fluxul de aer prin nas, ceea ce vă obligă să respirați pe gură, lucru care crește probabilitatea de a sforăi.
  5. Faceți o vizită la medic – acesta vă va spune, în urma unui control, dacă suferiți de deviație de sept și ce măsuri puteți lua în acest caz.
  6. Nu mai conumați alcool cu cel puțin două ore înainte de culcare – alcoolul poate relaxa mușchii gâtului, provocând sforăitul.
  7. Încercați să renunțați la fumat – acest obicei nesănătos poate agrava și sforăitul.
  8. Dormiți suficient – unele persoane sforăie atunci când sunt foarte obosite, iar 7-8 ore de somn pe noapte ar putea remedia problema sforăitului.

 

V-ar putea interesa și:

Opt alimente care combat insomniile

 

 

loading...
----------------------
Loading...