Sănătate

Și creierul tău se poate îmbolnăvi! Iată 5 recomandări pentru a-l menține tânăr și sănătos, până la vârste înaintate

Nu obișnuim să ne gândim prea des la creierul nostru ca la un organ de care trebuie să avem grijă la fel de mult cum procedăm, să zicem, cu inima, sau cu ficatul nostru. Iar asta este o greșeală, pentru că și el este supus în egală măsură uzurii și îmbătrânirii.  Iar în zilele noastre, când speranța de viață a crescut și putem să atingem, cu puțin noroc, chiar și suta de ani, este foarte important să prevenim degenerarea creierului. Degeaba trăim mult, dacă nu avem o minte ageră și ne confruntăm cu pierderi de memorie, sau alte probleme.  Iată câteva recomandări care vă vor ajuta să aveți grijă de sănătatea și buna funcționare a acestui organ vital:

  1. Schimbați-vă alimentația.  Ceea ce mâncați nu influențează doar sănătatea organismului și silueta, ci și funcționarea creierului. După o anumită vârstă, este foarte important să consumați alimente bogate în antioxidanți. Studiile recente au arătat că o dietă ca cea Mediteraneană sprijină sănătatea celulelor cerebrale și păstrarea pentru multă vreme a abilităților mentale.
  2. Faceți sport în fiecare zi (măcar o jumătate de oră). Oamenii de știință au stabilit că practicarea unui sport îmbunătățește memoria, stimulează circulația sanguină și sporește dezvoltarea celulelor cerebrale. Asta, ca să nu mai vorbim de faptul că mișcarea fizică vă ajută să faceți față și stresului!
  3. Nu ocoliți provocările. Creierul vostru va rămâne tânăr dacă îl veți provoca mereu cu activități dintre cele mai diverse. Citiți, dezlegați cuvinte încrucișate, învățați ceva nou, cum ar fi o limbă străină, sau un instrument muzical și astfel veți contribui la sănătatea creierului vostru.
  4. Dormiți suficient. În somn, sistemul nostru limfaic curăță creierul de neurotoxine, care pot duce la boli degenerative, precum Alzheimer, sau Parkinson.
  5. Străduiți-vă să aveți o viață socială activă. Interacțiunea cu alte persoane, comunicarea, întâlnirile cu cei dragi, vor ajuta creierul vostru să rămână mult timp tânăr și activ. Așadar, nu vă izolați odată cu înaintarea în vârstă, ci încercați să vă vedeți cât mai des posibil cu rudele și să vă căutați prieteni de vârste apropiate, cu care să aveți multe lucruri în comun.

V-ar putea interesa și:

Ce trebuie să știți despre boala Alzheimer – 7 semne care pot indica debutul acestei maladii

Cum să-ți antrenezi creierul să nu mai tânjească după mâncare nesănătoasă

Adaugă comentariu

Fă click aici pentru a posta un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.