Stil

Singurătatea – o boală foarte grea. 6 moduri care vă pot ajuta să-i faceți față

Poate te-ai mutat de curând într-un oraș nou și încă nu ai avut timp să-ți faci prieteni. Sau, poate, oamenii care îți erau odinioară apropiați, s-au distanțat de tine dintr-un motiv, sau altul.  La fel de bine, se poate să vă simțiți singuri și în cuplu.  Sentimentul de izolare, pe care toți l-am experimentat la un moment dat, nu trebuie tratat cu superficilaitate. Oamenii de știință spun că acesta poate duce la probleme serioase: alcoolism, depresie, slăbirea sistemului imunitar, sau accidente vasculare cerebrale. Dar există, oare, soluții, care să ne aline sentimentul că suntem singuri pe lume? Psihologii au întocmit o listă de sugestii, care vă pot ajuta (dacă vă confruntați cu această problemă), să treceți mai ușor peste ea:

1. Creați o listă de activități pe care le puteți face singur. În mod ironic, dacă încercați uneori să vă vindecați singurătatea înconjurându-vă de oameni, s-ar putea să rămâneți cu un gust amar.  Și asta pentru că oamenii vin și pleacă, iar fiecare plecare accentuează sentimentul de pierdere și izolare.  În schimb, iată ce activități puteți face, chiar și atunci când nu aveți pe nimeni alături: vizionați filme,  apucați-vă la modul serios de sport, pictați (sau croșetați), rezolvați un puzzle, etc.  Scopul este distragerea de la singurătatea acută într-un mod sănătos. De altfel, susțin unii psihologi, putem folosi singurătatea ca pe o oportunitate de a ne cunoaște mai bine pe noi înșine.

2. Căutați locuri unde puteți cunoaște alți oameni, poate la fel de singuri ca voi.  Pe rețelele de socializare există grupuri special create pentru persoanele aflate în aceeași situație ca voi. De asemenea, puteți frecventa bibliotecile, puteți participa la anumite evenimente care au loc în orașul vostru, puteți să vă alăturați unui grup care adoră drumețiile, sau vă puteți înscrie la un curs. Scopul este să fiți mereu în preajma oamenilor, chiar dacă nu vă veți face neapărat prieteni (deși probabilitatea ca acest lucru să se întâmple nu este deloc neglijabilă).

3. Faceți o listă cu persoanele la care aputeți apela atunci când vă simțiți cuprinși de anxietate. Fie că e vorba de un prieten, sau de un membru al familiei, ideea este să puteți apela la o persoană pozitivă, dispusă să vă asculte și să vă sprijine în aceste momente delicate.

4. Forțați-vă să fiți mai sociabili uneori, chiar dacă vă sperie ideea.  De multe ori, simțim că ne este groază de oameni, de locuri aglomerate. Psihologii ne sfătuiesc, însă, să ne forțăm și să ieșim din casă. să frecventăm aceste locuri, în ciuda groazei care ne cuprinde numai la acest gând. Este o metodă de a ne înfrunta propriii demoni și care, cu timpul, ne va ajuta să ne schimbăm.

5. Încercați să fiți de ajutor celor din jurul vostru. O muncă de voluntariat (fie că le citiți cărți bătrânilor de la azilul din apropiere, fie că vă implicați în activitățile unui adăpost de animale) o să vă dea sentimentul că sunteți de folos și ajută la crearea de conexiuni pozitive cu oameni noi, sau cu căței și pisici, care vor fi fericiți de fiecare dată să vă revadă.

6. Luați în considerare și terapia. Chiar dacă priviți cu scepticism mersul la psiholog, poate fi util  chiar și simpul fapt că acolo puteți fi ascultați. Și, bineînțeles, consiliați.

 

V-ar putea interesa și:

„Winter Blues” – cum aș putea, oare, să-i explic șefului că iarna trebuie să lucrez mai puțin?

Ai grijă de fericirea ta! Uneori anxietatea sau depresia sunt provocate de lucruri mărunte, la care nu te gândești niciodată

loading...
----------------------
Loading...