Food&Drinks

Smoothie-urile îngrașă? Și dacă da, unde greșim?

În zilele noastre, a devenit o adevărată modă să ne începem diminețile cu un smoothie gustos și hrănitor, care să ne sature pe deplin până la următoarea masă sau gustare. Nu e nimic rău în asta, dar multe persoane continuă să ia în greutate, sau nu reușesc să slăbească, în ciuda faptului că celelalte mese ale zilei sunt sănătoase. Ce se întâmplă? E simplu: multe smoothie-uri sunt adevărate bombe calorice!

Unele persoane pun banane, avocado, unt de arahide, iaurt și cine știe ce alte ingrediente care, împreună, însumează un număr foarte mare de calorii.  Iată, așadar, ce ar trebui să evitați, dacă vreți să beți un smoothie cu adevărat bun pentru silueta voastră:

  1. Zahărul, sau alți îndulcitori. Zahărul brun, melasa, siropul de arțar, mierea, sunt, e adevărat, mult mai sănătoase decât zahărul alb, dar au și ele multe calorii. Ex: o lingură de miere are în jur de 65 de calorii! Adăugată alături de celelalte ingrediente din smoothie, vă poate aduce, în timp, un surplus de greutate.
  2. Laptele foarte gras, sau iaurtul. În general, persoanele care obișnuiesc să consume smoothie-uri, folosesc lapte de migdale, cocos, sau orez, dar de cele mai multe ori, produsele de acest gen care se găsesc ăn comerț sunt foarte dulci. Așadar, încercați să găsiți variante neîndulcite. La fel, dacă folosiți iaurt: alegeți variantele cu conținut scăzut de grăsimi și calorii.
  3. Unt de arahide. Și acesta a devenit un aliment la modă, pe care îl folosim aproape la orice. Trebuie să știți însă că e foarte bogat în calorii, așa că nu trebuie să abuzăm de el.
  4. Avocado – este, fără doar și poate, unul dintre cele mai sănătoase alimente din lume, dar 150 de grame din acest fruct echivalează cu 300 de calorii!

Nu spune nimeni că alimentele de care am vorbit mai sus nu trebuie consumate, însă încercați să nu le combinați prea des între ele și atenție la cantități.  Un smoothie sănătos poate conține multe verdețuri (baby spanac, kale, tulpini de țelină, etc), la care să adăugați doar unul sau două fructe,  lapte vegetal cu puține calorii, sau chiar apă.

 

V-ar putea interesa și:

Legumele crucifere – un miracol pentru organism

Mănâncă pe săturate aceste alimente, fără pericolul de a te îngrășa!

 

Loading...