Fitness

Sportul menține mintea ascuțită și îmbunătățește performanțele creierului, chiar și la vârste înaintate

Oamenii nu prea vor să înțeleagă cât de important este sportul în viață. Mișcarea fizică ne ține la distanță de boli, ne ajută să slăbim, să fim în formă și plini de energie și, nu în ultimul rând, îmbunătățește activitatea creierului. Să știți că și acest organ, exact ca și celelalte, se uzează odată cu înaintarea în vârstă, iar studiile arată că persoanele sedentare se confruntă cu probleme de memorie destul de devreme. În schimb, cei care înțeleg că trebuie să facă sport își pot îmbunătăți capacitățile creiereului chiar și după ce acesta a intrat în declin. Așadar, niciodată nu este prea târziu să te apuci de mișcare.

Un studiu făcut de cercetătorii australieni de la Universitatea din Canberra a analizat rezultatele mai multor subiecți în vârstă, care au făcut timp de patru săptămâni exerciții fizice moderate, între 45 de minute și o oră pe zi. Ei bine, oamenii de știință au ajuns la concluzia că absolut toți participanții la studiu au înregistrat progrese semnificative în ceea ce privește activitatea creierului. Cum anume îmbunătățeșc exercițiile funcționarea acestui organ? O creștere a ritmului cardiac înseamnă mai mult oxigen pompat în creier, împreună cu un cocktail de nutrienți vitali și un hormon de creștere, care stimulează formarea de noi neuroni și conexiuni. Conform studiilor, cele mai potrivite activități fizice, mai ales la vârsta maturității, sunt: Qigong, Taichi (două disicpline chinezești cu beneficii uimitoare pentru sănătate), mersul pe jos, Yoga, Pilates, sau mersul pe bicicletă. Toate acestea stimuleză abilitățile de gândire, memoria și capacitatea de organizare.

 

V-ar putea interesa și:

Te lasă memoria? Şase metode prin care poți îmbunătăți sănătatea creierului tău

Nouă greșeli frecvente care ne îmbătrânesc prematur. Află dacă le faci și tu

Loading...