Diete

Știați că în anotimpul rece ne îngrășăm, în medie, cu 2 kg? Aflați ce puteți face pentru a scăpa de „grăsimea de iarnă”

Din păcate, în sezonul rece nu numai că punem pe noi mai multe haine, ci și mai multă… grăsime. Probabil vă întrebați care sunt cauzele acestei creșteri în greutate. Ei bine, odată cu răcirea vremii, obiceiurile noastre alimentare se schimbă. Dintr-o dată avem
poftă de o mâncare mai consistentă, mai grasă, ori de ceva dulce. Dacă astă vară ne plăceau salatele și fructele, acum ne fac cu ochiul ciorbele cu de toate, fripturile copioase  și  deserturile delicioase. Și asta nu doar pentru a ne umple stomacul, ci și pentru a ne îmbunătăți starea de spirit. Iarna, corpul nostru produce mai puțină serotonină, din cauza zilelor mai scurte, care sunt zgârcite cu soarele.  Creierul uman are însă o nevoie acută de așa-numitul ”hormon al fericirii”, pentru ca noi să ne simțim echilibrați și mulțumiți. Corpul nostru poate să producă serotonină și din alte surse, în afară de lumină; de pildă, prin prelucrarea anumitor alimente care conțin proteine, cum ar fi carnea, brânza, sau nucile. Acestea, în combinație cu grăsimi și carbohidrați ușor de asimilat duc la o producție ușoară și rapidă de serotonină. Iată de ce,  în anotimpul rece, ne crește pofta de o mâncare mai consistentă, mai grasă și mai… dulce. Din păcate, efectul acestui fenomen se vede pe cântar. Studiile arată că în anotimpul rece ne îngrăsăm, în medie,  cu aproximativ două kilograme. Pentru a evita frustrările, care pot duce la o poftă și mai mare de alimente grase și dulci, puteți lua câteva măsuri simple:

● Faceți cat mai multă mișcare în aer liber, chiar dacă e mai frig, deoarece lumina zilei și activitățile fizice duc la intensificarea producției de serotonină în corp. Ca urmare,  va scădea pofta de mese consistente în grăsimi și de dulciuri. In plus, caloriile pe care le consumăm prin mișcare și prin încălzirea corpului,  au un efect benefic asupra siluetei.

● Consumați produse din făină integrală, în locul celei albe.

● Apelați la alimente proteice sățioase, dar cu un conținut scăzut de grăsimi, cum ar fi: carne slabă, pește, păstăioase, leguminoase, ovăz, brânză de vaci.
● Beți multă apă plată și ceaiuri,  pentru că lichidele stimulează metabolismul în general.
● Chiar și ciocolata neagră, în cantități rezonabile,  are un efect benefic. Ea contribuie la producerea ”hormonului fericirii”,  fără un aport prea mare de calorii.

 

V-ar putea interesa și:

Top alimente care pot stimula creșterea nivelului de serotonină, numită și „hormonul fericirii”

Care sunt cele mai bun ceaiuri naturale pentru slăbit

Loading...