Diete

Stresul vă face să mâncați mai mult? Iată cum să mențineți o dietă sănătoasă cât timp lucrați de acasă

Alimentația sănătoasă este importantă tot timpul, dar mai ales acum, când pandemia de coronavirus ne obligă să stăm închiși în casă.

O dietă echilibrată și bine gândită sprijină sistemul imunitar și, în plus, menține și sănătatea mentală, care este vitală în această perioadă.

Teoretic, ar trebui să ne fie mult mai ușor să mâncăm sănătos când avem atât de mult timp liber la dispoziție. Practic, însă, am văzut pe social media oameni care dau efectiv iama în dulciuri și postează în neștire rețete care sunt o încântare pentru papilele gustative, dar adevărate bombe calorice! Mare atenție: stresul la care suntem supuși acum, ne determină să mâncăm mai mult și, mai ales, să facem alegeri alimentare nesănătoase care își vor arăta curând efectele negative – acumularea de kilograme în plus, o stare psihică tot mai proastă, insomnii, balonare, constipație și alte probleme digestive.

Strategii pentru menținerea unei alimentații sănătoase și echilibrate

  1. Încercați să mâncați în fiecare zi la ore fixe. Mai ales dacă aveți copii, trebuie să vă faceți un program cât mai strict de mese și respectați-l. Și, important, abțineți-vă să luați gustări în afara orelor de masă stabilite.
  2. Planificați-vă mesele în avans.  Este foarte important să faceți asta, în primul rând pentru a rări cât mai mult deplasările la magazin. Așadar, acum. că aveți suficient timp la dispoziție, gândiți-vă meniurile pentru o săptămână și faceți lista cu alimentele de care aveți nevoie. De asemenea, puteți găti în avans și să stocați preparatele în caserole, depozitate în frigider, sau în congelator. Astfel, vă va fi mai ușor să nu puneți pe masă tot ce apucați, ori de câte ori vi se face foame.
  3. Optați pentru gustări sănătoase. Nu ar strica să renunțați la gustări în această perioadă, dar, dacă nu reușiți, sau dacă cei mici vă cer „ceva bun”, nu vă repeziți să faceți niște clătite, ci alegeți: mere feliate cu puțin unt de arahide, smoothie-uri de fructe, floricele de casă, sau câteva feliuțe de banană pe rondele de orez. Nu spunem să renunțați de tot la deserturile, ori mâncărurile care vă fac plăcere, ci să le consumați o dată, sau de două ori pe săptămână.
  4. Identificați-vă declanșatorii. De fiecare dată când simțiți nevoia să mâncați ceva, întrebați-vă dacă vă este cu adevărat foame, sau sunteți doar plictisiți, ori neliniștiți. De asemenea, puteți bea un pahar mare cu apă, pentru că, de multe ori, oamenii confundă senzația de foame cu setea.
  5. Mâncați porții mai mici. Am mai spus-o și cu alte ocazii, dar o repetăm: oricum, odată cu înaintarea în vârstă, ar trebui să mâncați mult mai puțin decât în copilărie, sau în tinerețe. Cu atât mai mult acum, când posibilitățile de a face mișcare fizică ne sunt mult limitate.
  6. Înlocuiți preparatele pline de grăsimi cu versiuni mai sănătoase. De pildă, în loc de piure de cartofi, faceți piure de conopidă sau țelină, înlocuiți pâinea albă sau pastele din făină albă cu făina integrală,  ciocolata normală cu cea neagră, ș.a.m.d. 
  7. Reduceți cât puteți cantitatea de alcool și cafea. Deși acestea par, la prima vedere, un panaceu pentru stres, îți pot afecta calitatea somnului și capacitatea de a mânca sănătos.

 

loading...
----------------------
Loading...

Adaugă comentariu

Fă click aici pentru a posta un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.