Actual

Studiu european: cum se împarte încrederea publicului între site-uri, presa finanțată de stat și televiziunile comerciale

Credibilitatea și acuratețea informațiilor din presa europeană este percepută în mod asemănător de experți și de publicul larg, iar dintre tipurile de media, în Europa cele care se bucură de încrederea cea mai mare sunt, surprinzător sau nu, instituțiile de presă finanțate de stat, transmite Radio Europa Liberă.  Cel puțin asta arată rezultatele unui studiu realizat de Institutul Reuters pe  226 de publicații și televiziuni din 23 de țări europene.

Încrederea în presă și acuratețea informațiilor sunt cele două criterii de analiză ale studiului, iar rezultatul a fost că acele publicații care au primit evaluări bune din partea specialiștilor din perspectiva exactității informației s-au bucurat de încredere mare și din partea publicului.

În medie, experții și publicul larg, deopotrivă, au considerat că presa fnanțată din bani publici este cea care a avut referințele cele mai bune atât la capitolul credibilității, cât și la cel referitor la acuratețe. La cote scăzute s-au situat brandurile digitale, care se dovedesc, în ambele tipuri de percepție, mai lipsite de încredere și mai puțin exacte. La mijloc s-au plasat televiziunile comerciale și ziarele.

La capitolul încredere, televiziunile, mai cu seamă cele comerciale, par să fie preferate de marele public, în vreme ce ziarele și media digitale sunt privite cu mai puțină încredere.

Trebuie menționat că analiza nu a prezentat situația specifică fiecărei țări sau pe regiuni ale continentului. În alte studii referitoare la încrederea publicului în presă, făcute de Comisia Europeană, erau diferențe mari între obiceiurile de informare și încrederea în diferitele media între vest și est, între țările scandinave  și restul Europei. Și România a făcut parte din analiza Institutlui Reuters, 11 publicații fiind cotate de către cele două grupuri de evaluatori – experți și public -, însă, cum am amintit deja, nu sunt distincții la nivel de țări.

Autorii studiului au precizat însă că, deși au existat țări în care corelarea evaluării între cele două categorii de consumatori media, experți și public, nu a funcționat, o medie generală arată că părerile lor sunt asemănătoare.

 

V-ar putea interesa și:

Coronavirus – cine este la această oră inamicul public nr. 1 la nivel internațional?

 

loading...
----------------------
Loading...