Sănătate

Suferiți de cârcei? Aflați posibilele cauze și remediile la care puteți apela în acest caz

Vi se întâmplă deseori să aveți cârcei, mai ales seara, după ce vă așezați în pat și încercați să adormiți?

Ei bine, cauzele spasmelor musculare, sau a „picioarelor agitate”, care încep să se miște independent de voința voastră,  pot fi foarte simple:

  1. Mâncați prea mult și prea aproape de ora de culcare. Mâncarea înseamnă, așa cum știți deja, energie. Este combustibilul de care avem nevoie ca să funcționăm, iar orele la care o consumăm pot influența calitatea somnului, greutatea noastră și… apariția spasmelor musculare. Persoanele care mănâncă seara târziu au, de obicei, vise agitate, chiar coșmaruri, se trezesc des în timpul nopții și suferă adesea de cârcei. Soluția: încercați să luați cina cu cel puțin trei ore înainte de ora de culcare și veți observa că toate aceste simptome se vor diminua, sau chiar vor dispărea.
  2. Carență de magneziu. În special persoanele care au cârcei la gambe, au o deficiență la acest capitol. Magneziul are o importanță capitală în funcționarea sistemului muscular, ne relaxează, diminuează stresul, reduce hipertensiuneza și reglează presiunea sanguină. Așadar, dacă vă confruntați deseori cu dureroșii cârcei, luați suplimente cu magneziu.
  3. Statul prelungit în picioare. Există persoane care au o muncă ce presupune ore în șir de stat în poziție verticală, ori care depun activități fizice intense (cum ar fi atleții), care le solicită intens musculatura membrelor inferioare. Pentru aceste persoane, o soluție ar fi masajul seara cu unguente cu efect relaxant și antiinflamator, sau băile călduțe.
  4. Deshidratarea. Atunci când fluidele organismului nu primesc suficient oxigen, pot apărea neplăcutele spasme musculare. De asemenea, deshidratarea  are ca efect și pierderea de electroliți, iar acest lucru poate duce la apariția cârceilor. În acest caz, soluția este evidentă: beți suficiente lichide!

V-ar putea interesa și:

Mineralele – esențiale pentru organism. Ep. 1 – magneziul

Uleiul de pește, bogat în acizi grași Omega-3, este plin de beneficii pentru organism

 

Loading...

Adaugă comentariu

Fă click aici pentru a posta un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.