Sănătate

Suferiți de dureri de cap cauzate de dezechilibre hormonale? Iată ce puteți face

Atunci când organismul se confruntă cu dezechilibre hormonale, apar tot felul de probleme, printre care se numără și  durerile de cap. Teribilele migrene, care apar în perioada dinaintea ciclului menstrual,  în perimenopauză și menopauză,  pot fi atenuate cu medicamente, însă acestea pot avea efecte secundare. Este bine să vă gândiți că puteți lupta împotriva acestor dureri și prin metode naturale, mai exact printr-o dietă adecvată. Vorba lungă, sărăcia omului! Să trecem la lista alimentelor pe care ar trebui să le consumați regulat, dacă vă confruntați cu dureri de cap cauzate de dezechilibrele hormonale:

Soia. Boabele de soia conțin anumiți compuși care imită activitatea hormonilor. Puteți opta pentru orice produs din soia, de la lapte, până la tofu.

Uleiul de pește. Peștii precum somonul, macroul, sardinele sau heringul, conțin acizi grași Omega-3, care sunt grăsimi sănătoase benefice pentru menținerea nivelurilor hormonale normale în organism. Uleiul de pește este, de asemenea, o sursă excelentă de proteine, care este necesară pentru producerea unor cantități bune de hormoni.

Ouă.  Fie că le preparați fierte, fie sub formă de ochiuri, ori omletă, ouăle sunt o sursă de proteine de calitate. Acestea produc colesterol bun, care este, de asemenea, important pentru normalizarea nivelurilor hormonale.

Nuci. Vegetarienii și nu numai ei, pot obține proteine de cea mai bună calitate și grăsimi sănătoase din nuci, migdale, fistic, caju, sau alune. Consumați-le ca atare, sau adăugați-le la salate, în iaurt, sau la budinca de ovăz pe care o serviți dimineața.

Semințe.  Și acestea au efecte benefice în cazul în care vă confruntați cu dezechilibre hormonale. Semințele de susan, floarea soarelui, de dovleac, sau de in, sunt surse importante de grăsimi și proteine sănătoase.

V-ar putea interesa și:

5 semne care vă pot avertiza că hormonii voștri au luat-o razna

Top 3 alimente pe care să le consumi la menopauză

Loading...