Food&Drinks

Sunt cartofii alimente sănătoase? Asta-i întrebarea!

Toată lumea este de acord că puține legume sunt atât de versatile precum cartofii. Poți să-i fierbi, să-i coci, să-i faci piure, să-i prăjești, să-i adaugi în plăcinte, în ciorbe, ș.a.m.d. Controversa apare în legătură cu nutrienții pe care aceștia îi furnizează organismului și cu faptul că ar putea cauza creșterea în greutate. Multe voci susțin, însă, că aceste idei sunt total greșite și că, de fapt, cartofii te pot ajuta să slăbești! Contează doar cum îi asociezi și ce cantitate consumi. Renunțați, așadar, la îndoieli și țineți cont de următoarele:

  1. Cartofii pot preveni supraalimentarea. Și asta se datorează faptului că sunt extrem de sățioși. Doi cartofi fierți, lângă o salată, o să vă umple perfect stomacul și timp de câteva ore, nu veți mai avea nevoie să consumați altceva.
  2. Cartofii nu au prea multe calorii. 100 de g de cartofi fierți au doar 87 de calorii, iar 100 de g de cartofi copți au 93 de calorii. Sigur că, preparându-i în alte moduri, cu ouă, smântână, sau prăjiți, pot deveni periculoși pentru siluetă și pentru sănătate.
  3. Cartofii vă pot îmbunătăți performanțele sportive. Orice atlet cunoaște puterea carbohidraților de a susține antrenamente lungi și dificile. Așadar, dacă vă place să faceți mișcare fizică, vă puteți baza pe faptul că această legumă o să vă furnizeze mai multă energie.
  4. Cartofii sunt plini de nutrienți esențiali pentru sănătate. Așa cum spuneam, această legumă a căpătat, pe nedrept, o reputație proastă, deși este bogată în carbohidrați, proteine, fibre alimentare, calciu, fier, vitamina C, magneziu, vitamina B6, fosfor, niacin și acid folic.

Așa cum spuneam și înainte, dacă vreți să consumați cartofi fără să vă puneți în pericol sănătatea și silueta, mâncați-i fierți sau copți și nu îi asociați cu grăsimi nesănătoase, sau carne.

 

V-ar putea interesa și:

Este ovăzul un aliment potrivit pentru cină?

6 motive pentru care ar trebui să consumăm mai multe ridichi

Loading...