Stil

Te enervezi foarte repede? Iată câteva metode prin care poți evita crizele de nervi repetate

Nervii nu fac bine  nimănui, crede-ne pe cuvânt – nici ție și nici celor asupra cărora îți reverși furia! Dacă te numeri printre persoanele care își pierd rapid cumpătul, iată câteva metode, recomandate de psihologi, prin care poți încerca să-ți revii cât mai repede:

  • respiră adânc de cel puțin trei ori.
  • identifică motivul crizei de furie – fii detectiv și urmărește indiciile! Cu alte cuvinte, analizează ce situații, evenimente, sau cuvinte te fac să devii furios, pentru a putea fie să le eviți, fie să te pregătești pentru o reacție adecvată data viitoare.
  • dacă poți, fă o plimbare. Când te enervezi cu adevărat, îndepărtează-te de sursa furiei tale. O plimbare fie și numai de 5 minute poate să te ajute să te calmezi. Iar dacă poți, cântă! Ideea este să creezei o evadare fizică, sau mentală, din situația neplăcută.
  • recunoaște semnele care anticipează declanșarea crizei de nervi.  Acestea pot fi: pumnii încleștați, tremuratul, înroșirea feței, ori transpirația. Dacă identifici la timp aceste semne, respiră profund pentru a-ți recăpăta controlul înainte de a fi prea târziu.
  • ciupește-te cu putere –  da, pare o glumă, dar în momentul când îți provoci o senzație dureroasă într-o anumită parte a corpului, atenția ta se va duce acolo și astfel te vei putea calma.
  • izbucnește în râs – chiar dacă la început, va fi un râs forțat, în câteva clipe vei realiza ridicolul situației și vei vedea tabloul de ansamblu, astfel încât este posibil să treci peste criza de furie.
  • încearcă să empatizezi – dacă îți stăpânești furia câteva secunde și te străduiești să te pui în pielea persoanei care te-a scos din sărite, poate reușești să îi înțelegi mai bine reacțiile, sau cuvintele.
  • încearccă să vizualizei deznodământul – ai mai trecut prin asta și, teoretic, ai învățat deja că fiecare criză de nervi duce la situații neplăcute, la consum nervos și, în cele din urmă, nu rezolvă cu adevărat nicio problemă. Poate conștientizarea acestui tipar te va ajuta să oprești criza, înainte să se instaleze.
  • vorbește despre lucrurile care te fac să fii nervos – comunicarea, fie cu o persoană foarte apropiată (prieten, rudă),  fie cu un specialist, te poate ajuta să scapi de o parte din povară. Un observator neutru va vedea, probabil, lucrurile dintr-o altă perspectivă, una obiectivă, și te va ajuta să înțelegi mai bine situația care te-a pus pe jar.

V-ar putea interesa și:

Cum sabotăm fericirea noastră și a celor din jur? Efectele relațiilor toxice

Trei pași care te vor învăța ce înseamnă dragostea de sine și cât de importantă este ea

loading...
----------------------
Loading...