Sănătate

Top alimente care stimulează apariția proceselor inflamatorii în organism și pe care ar fi bine să le consumați cât mai rar

Pe măsură ce îmbătrânim, organismului îi este tot mai greu să țină pasul cu noi. Oasele devin tot mai fragile, încheieturile ne dor, articulațiile își pierd flexibilitatea, ș.a.m.d. Iar alimentația din zilele noastre, plină de lucruri nesănătoase, care pot produce inflamații în organism, nu ne ajută deloc. Iată un top al alimentelor, pe care ar fi de dorit să le evitați, sau să le consumați cât mai rar cu putință, dacă vreți să evitați neplăcerile de care am vorbit mai sus:

  1. Zahăr. Excesul de zahăr crește riscul de obezitate, duce la apariția inflamațiilor și a bolilor cornice. Zahărul hrănește bacteriile rele și celulele canceroase, punând sistemul imunitar într-un mare impas.
  2. Uleiurile obișnuite pentru gătit. Acestea sunt extrem de nocive pentru organism, mai ales atunci când sunt folosite pentru prepararea alimentelor la temperaturi înalte. Consumați, mai bine, ulei de rapiță, de măsline extravirgin, de avocado, cocos și, mai ales, evitați prăjelile!
  3. Grăsimile trans – sunt cele mai periculoase pentru organism, deoarece cresc nivelul colesterolului rău și scad nivelul colesterolului bun, ceea ce poate duce la multe afecțiuni cardiace. Grăsimile trans se găsesc în tot felul de produse din comerț, precum: aluaturi, foietaje, prăjituri, biscuiți, margarină, etc.
  4. Produsele lactate. Poate nu știți, dar există studii care au arătat că 60% din populația globului nu digeră bine laptele. Acesta este răspunzător pentru apariția multor procese inflamatorii în organism, care duc la diaree, constipație, iritații ale pielii, acnee, dificultăți de respirație ș.a.m.d.
  5. Carnea procesată. Aceasta este plină de sare, conservanți, coloranți și tot felul de substanțe chimice, care o fac extrem de toxică pentru organism, mai ales după o anumită vârstă.
  6. Alcoolul. Consumat în cantități mari, alcoolul afectează funcțiile ficatului și stimulează creșterea tumorilor,
  7. Monoglutamat de sodiu. Acesta este un aditiv alimentar foarte des folosit în toate preparatele procesate. Este foarte periculos pentru organism, dacă este consumat în cantități mari.
  8. Sarea. Sodiul este esențial pentru buna funcționare a organismului, cu condiția să fie consumat cu măsură. Excesul de sare crește presiunea sângelui, afectează funcționarea rinichilor, densitatea osoasă și duce la retenția de lichide.

V-ar putea interesa și:

Alimente care ard grăsimea în timp ce dormi

Obrazul tânăr și subțire cu… morcovi se ține. Află care sunt beneficiile acestor rădăcinoase pentru organism

 

Loading...

Adaugă comentariu

Fă click aici pentru a posta un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.