Sănătate

Top alimente neprietenoase cu stomacul tău. Află ce trebuie să eviți, sau să consumi cât mai rar

Ne place să mâncăm cât mai divers, avem pofte pe care ne grăbim să ni le satisfacem, fără să ne gândim, însă,  că am putea să-i facem rău stomacului nostru.

Dacă ne pasă, totuși, de sănătatea lui și de starea noastră de bine, iată ce alimente ar trebui să consumăm cât mai rar, sau chiar deloc:

  1. Carbohidrații  răi. Aceștia pot modifica echilibrul florei intestinale, declanșând inflamații. Ce trebuie să evitați:  pâinea albă (chiar și cea integrală trebuie consumată rar), paste făinoase, orez alb, covrigi, etc.
  2. Grăsimile nesănătoase. Și aici ne referim la grăsimile trans, saturate și Omega-6, care sunt legate de apariția inflamațiilor și contribuie la excesul de grăsime de pe abdomen. Ce trebuie să evitați:  mezelurile foarte grase, laptele, unele bomboane, uleiul de porumb, uleiul de soia, uleiul de floarea soarelui.
  3. Carnea procesată. Aceasta are multe calorii și conține grăsimi saturate, despre care am vorbit mai sus. Acestea nu sunt nocive doar pentru stomac, ci pot duce și la boli de inimă și accidente vasculare cerebrale. Carnea procesată este foarte dificil de prelucrat de către organism și rămâne de multe ori în intestine mult mai mult timp decât ar fi sănătos. Ce trebuie să evitați: crenwurst, carnați (desprecare nu știți cum au fost preparați), parizer, salam, etc.
  4. Prăjelile – alimentele prajite au tendința de a suprasolicita stomacul, ducând la reflux gastric și aciditate. Ce trebuie să evitați: cartofi prăjiți, șnițele, chiftele etc. (dacă, totuși, nu vă puteți abține să consumați aceste preparate, puteți alege să le preparați în cuptor, deoarece este o variant ceva mai sănătoasă).
  5. Alimente care conțin fructoză. Acestea pot favoriza apariția gazelor intestinale, duc la balonare și diaree. Trebuie să evitați: anumite fructe, cum ar fi merele, mango, sau pepenele verde, anumite legume (sparanghel), îndulcitori (sirop de porumb cu fructoză, agave, miere).
  6. Fasolea sau nucile. Sunt greu de digerat și ne provoacă gaze. Atenție, așadar, la toate tipurile de fasole și la nucile caju sau fistic.
  7. Îndulcitorii naturali sau artificiali. Provoacă, de asemenea, gaze și balonare.

Acum, să ne înțelegem: fiecare organism are ritmul și capacitatea lui de a digera anumite alimente. Nu spune nimeni că nu mai trebuie să consumați mere, sau miere, ci trebuie să învățați să vă cunoașteți organismul. Trebuie să observați cu atenție cum reacționați la cele enumerate mai sus. Dacă alimentele din primele categorii sunt nocive pentru toată lumea, celelalte pot fi consumate cu moderație, în măsura în care nu vă fac rău.

 

V-ar putea interesa și:

Zece obiceiuri nocive pentru inima ta! La ce trebuie să renunți ca să fii sănătos

Tu ții la sănătatea rinichilor tăi? Iată opt alimente pe care ar trebui să le consumi cu moderație

Loading...