Food&Drinks

Topul celor mai sățioase fructe și legume, care ar trebui consumate cu regularitate

Se spune adesea că legumele și fructele sunt sănătoase, dar nu prea țin de foame! Total greșit, însă. În marea varietate de fructe și legume pe care le avem la dispoziție, se disting câteva despre care putem spune că sunt chiar … sățioase:

  1. Cartoful nu are o reputație prea bună în rândul celor care promovează un stil de viață sănătos, pe motiv că ar contribui la creșterea în greutate. Este adevărat, dacă îl consumăm prăjit, sau gătit cu unt și smântână. Un cartof simplu, fiert, în schimb, nu face niciun rău siluetei. Iar cartofii dulci sunt și mai inofensivi, deoarece au un indice glicemic scăzut și un conținut ridicat de fibre.
  2. Bananele sunt o adevărată infuzie de energie, vitamine, minerale și fibre. Este adevărat că au mai multe calorii decât alte fructe, dar oferă o senzație rapidă de sațietate, așa că ne putem limita la un singur fruct la o masă.
  3. Merele oferă o combinație de apă și fibre, care ne umplu rapid stomacul. Un studiu din 2018 a asociat consumul regulat de mere cu pierderea în greutate, probabil datorită conținutului mare de polifenoli al acestor fructe, care au efecte antiobezitate.
  4. Conopida  este un aliment versatil și foarte sățios, care poate fi consumat în foarte multe feluri. Această legumă cruciferă încetinește digestia și este o sursă excelentă de vitaminele C și K.
  5. Fructele de pădure reprezintă gustarea perfectă, cu care ar trebui să înlocuiți chipsurile și covrigeii pe care îi consumați atunci când vi se face foame între mese.  Nu sunt bogate în calorii și, în plus, conțin antioxidanți care pot împiedica apariția inflamațiilor la nivel celular.
  6. Morcovii sunt dulci, dar fără a avea un conținut ridicat de zahăr. Lumea îi consumă, de regulă, doar gătiți, dar, consumați cruzi, alături de un humus gustos, pot fi, de asemenea, o gustare extrem de sățioasă și sănătoasă.
  7. Avocado e, probabil, cel mai sățios dintre toate fructele și legumele, poate și datorită faptului că are multe calorii. El este, însă, o sursă de grăsimi sănătoase, așa că puteți adăuga la fiecare masă o jumătate de avocado.
  8. Varza de Bruxelles poate fi catalogată la fel ca ruda ei, conopida: sățioasă, bogată în fibre și antioxidanți. Nu trebuie, însă, consumată în exces, deoarece poate provoca senzația de balonare.
  9. Pepenele roșu conține 94% apă, iar excesul de lichid pe care îl furnizează atunci când îl consumi, îți poate umple rapid stomacul. De asemenea, este o sursă de vitamine A, C, potasiu și licopen- un carotenoid antioxidant.

V-ar putea interesa și:

Sucul de țelină – băutura care a creat isterie în rândul americanilor obsedați de un stil de viață sănătos

6 alimente foarte sănătoase, acceptate în aproape orice dietă și pe care ar trebui să le consumați cu regularitate

Loading...