Frumuseţe

Trei suplimente alimentare esențiale pentru sănătatea și frumusețea pielii

Tot mai multe studii accentuează faptul că frumusețea pielii noastre poate fi păstrată timp îndelungat cu ajutorul unor ingrediente care asigură suplețea și tinerețea epidermei.  La unele dintre acestea putem avea acces printr-o dietă adecvată, însă de multe ori, nu e suficient (mai ales după o anumită vârstă) și atunci trebuie să apelăm la suplimente alimentare. Iată care sunt cele mai eficiente substanțe antiîmbătrânire, pe care organismul nostru le sintetizează pentru a ne menține cât mai mult timp tinere și frumoase:

  1. Colagenul – este o proteină care se regăsește în toate țesuturile conjuctive (oase, piele, ligamente) și care contribuie la repararea țesuturilor și la construcția celulară. Din păcate, cantitatea de colagen din organism scade pe măsură ce înaintăm în vârstă și, începând cu vârsta de 30 de ani, ar fi nevoie să apelăm la suplimente. Există și alimente bogate în colagen, sau care au capacitatea de a stimula dezvoltarea acestei proteine: carnea de vită, somonul, legumele verzi, citricele, tomatele, avocado, fructele de pădure, ouăle, semințele de dovleac și cele de chia.
  2. Coenzima Q10 – se găsește în toate celulele organismului, iar rolul ei este esențial pentru producerea energiei. Celulele musculare, cerebrale, hepatice si cardiace au cea mai mare nevoie de coenzima Q10, însă organismul nu o mai produce în cantitate suficientă după vârsta de 30 de ani, iar oamenii de știință au stabilit că această situație este în strânsă legătură cu accelerarea procesului de îmbătrânire. În esență, această coenzimă este un antioxidant foarte puternic, care combate efectele produse de înaintarea în vârstă. Alimente bogate în coenzima Q10: somon, carnea de pui, broccoli, alunele, portocale, căpșuni, spanac, tofu.
  3. Reservatrolul – este un compus extras în principal din coaja strugurilor si a devenit un ingredient popular in produsele de ingrijire a fetei datorită rolului său antioxidant. Acesta contracarează efectele radicalilor liberi care accelerează degradarea celulară, implicit pe aceea de la nivelul pielii. Unii dermatologi susțin că tratamentele cu creme care conțin reservatrol pot atenua petele pigmentare provocate de expunerea la soare.  Alimente bogate în reservatrol: struguri roșii și vin roșu, afine crude și fierte, arahide, ciocolată și pudră de cacao.

V-ar putea interesa și:

Ce trebuie să mâncăm, ca să rămânem veșnic tinere. 21 de alimente cu efecte anti-îmbătrânire

Îți apar coșuri, sau erupții pe față, fără să știi de ce? Poate ar trebui să dai vina pe anumite alimente

Loading...