Food&Drinks

Vinul roșu – bun, sau rău pentru sănătate?

Cred că știți deja că, dintre toate tipurile de alcool, vinul roșu este cel mai recomandat. Nimic nu ne relaxează, parcă, mai bine, decât un pahar din această licoare, după o zi stresantă la birou. Și, dacă îl bem cu măsură, vinul roșu are și alte beneficii importante pentru sănătate:

1. Scade nivelul colesterolului. Cercetătorii de la Universitatea din Miami au făcut un studiu în acest sens. Participanții au consumat o perioadă îndelungată același tip de vin roșu, iar analizele lor au arătat că aveau, fără excepție, un nivel al colesterolului mai mic cu 9% față de debutul cercetării.

2. Protejează inima. Antioxidanții pe care îi conține vinul roșu ajută la flexibilizarea vaselor de sânge și la reducerea riscului de coagulare a sângelui. Atenție, însă: moderația este esențială, deoarece în caz contrar, vinul poate deveni dăunător!

3. Controlează nivelul zahărului în sânge. Resveratrolul, o substanță conținută de coaja strugurilor roșii, poate ajuta diabeticii să își regleze glicemia. Se pare că resveratrolul poate stimula secreția de insulină, sau poate activa o proteină care ajută la reglarea sensibilității la glucoză și la insulină.

4. Stimulează activitatea creierului.  Aceeași substanță – resveratrol – pare a fi cheia pentru a vă menține memoria ascuțită.

5. Dezvoltă imunitatea.  Antioxidanții pe care îi conține vinul roșu vă protejează împotriva virozelor – cel puțin așa arată un studiu efectuat de cercetătorii americani. De asemenea, consumul regulat de vin poate să scadă șansele de a face cancer la sân.

6. Vă menține suple. Un alt compus chimic pe care îl contine vinul rosu împiedică multiplicarea si dezvoltarea celulelor grase din organism, astfel ca veți scăpa mai ușor de depozitele inestetice de grăsime.

8. Dă savoare preparatelor culinare. Să știți că beneficiați de proprietățile ieșite din comun ale acestei băuturi și dacă îl includeți într-un sos pentru friptura voastră preferată!

Așa cum spuneam, vinul roșu nu ar trebui să lipsească din nicio casă, dar trebuie baut cu măsură. Specialiștii spun că 150-200 de ml/zi ar fi cantitatea maximă pe care o putem consuma fără probleme.

V-ar putea interesa și:

Top alimente care ajută la ameliorarea simptomelor asociate sindromului premenstrual

Relația între mâncare și un somn odihnitor. Nouă alimente care te ajută să dormi mai bine

Loading...