Sănătate

Vitaminele – esențiale pentru organism. Ep. 4 – vitamina D

Vitamina D, cunoscută și sub numele de vitamina soarelui, este produsă de organism ca răspuns la expunerea la soare, dar poate fi asimilată și din alimente, sau suplimente. Vitamina D este esențială pentru sănătatea oaselor, a dinților și pentru prevenirea unor boli precum: diabetul de tip 1, scleroza multiplă, osteoporoza și cancerul. De asemenea, sprijină sistemul imunitar, sănătatea creierului și a sistemuui nervos.

În ciuda numelui său, vitamina D este considerată un pro-hormon și nu este de fapt o vitamină. Pentru că, în mod normal, ea este sintetizată prin expunerea organismului la soare, multe persoane nu reușesc să producă suficientă vitamina D (în cazul popoarelor nordice este o reală problemă), iar acest lucru este și mai frecvent întâlnit în timpul iernii.

Simptomele deficienței de vitamina D:

  • Slăbire musculară și osoasă
  • Sentiment accentuat de tristețe
  • Sensibilitate crescută la durere
  • Hipertensiune
  • Oboseală și somnolență
  • Rezistență fizică scăzută
  • Creșterea în greutate
  • Boli ale aparatului digestiv
  • Transpirații la nivelul capului

În afara expunerii la soare, puteți opta pentru alimente bogate în vitamina D – ouă, sardine, somon, ciuperci, iaurt, suc de portocale, lapte, cereale, sau, dacă observați că simptomele enumerate mai sus persistă, consultați un medic, care vă poate recomanda și suplimente cu vitamina D.

 

V-ar putea interesa și:

5 semne care îți arată că ai o carență de vitamine

Vitaminele – esențiale pentru organism. Ep. 2 – complexul de vitamine B

 

 

Loading...