Sănătate

Vitaminele – esențiale pentru organism. Ep. 5 – vitamina E

Ce-ar fi dacă ți-aș spune că există o vitamină care joacă rolul de antioxidant, împiedicând distrugerile provocate de radicalii liberi și încetinind în mod natural îmbătrânirea? Vorbesc despre vitamina E, ale cărei beneficii nu se termină aici. Ea este esențială pentru funcționarea mai multor organe, în activitățile enzimatice și procesele neurologice.

Atunci când consumați multe alimente bogate în vitamina E, puteți preveni apariția bolior de inimă și a vaselor de sânge, cum ar fi durerile în piept, tensiunea arterială crescută, sau arterele blocate.  Iată și alte beneficii ale acestei vitamine: are puterea să repare țesuturile afectate de expunerea la soare și la fumul de țigară, menține pielea suplă și tânără, ameliorează simptomele sindromului premenstrual, împiedică apariția unor forme de cancer, echilibrează nivelul colesterolului, îmbunătățește vederea, ameliorează simptomele în cazul persoanelor care suferă de Alzheimer, întărește masa musculară și îmbunătățește capacitatea organismului de a face față la efort.

Vitamina E este, de fapt, o descriere colectivă pentru opt compuși liposolubili. Surse naturale de vitamina E:

  • Semințe de floarea soarelui
  • Migdale
  • Alune
  • Germeni de grâu
  • Mango
  • Avocado
  • Broccoli
  • Spanac
  • Kiwi
  • Tomate
  • Varză
  • Măsline

Bineînțeles, vitamina E poate fi asimilată și din suplimente.

Semnele deficitului de vitamina E: amorțeală sau furnicături la nivelul degetelor de la picioare sau ale mâinilor, probleme ce afectează retina ochiului, slăbirea sistemului inunitar,  sau incapacitatea de a controla mișcările corpului.

 

V-ar putea interesa și:

Vitaminele – esențiale pentru organism. Ep. 3 – vitamina C

 

 

Loading...