Food&Drinks

Vrei să ai o minte ageră și o vedere de șoim? Atunci consumă zilnic nuci. Află și alte beneficii ale acestora

Consumul regulat de nuci și semințe consolidează sănătatea creierului, îmbunătățește memoria și alte funcții cheie ale acestuia – arată un studiu recent realizat de cercetătorii americani.

Sincer, rezultatele acestui studiu nu ne miră deloc, deoarece de-a lungul timplui, s-a dovedit că oleaginoasele sunt o mină de aur pentru sănătate:

  • Sunt benefice pentru inimă. Persoanele care mănâncă regulat nuci, arahide și semințe au risc mai scăzut de a dezvolta boli cardiovasculare.
  • Îmbunătățesc vederea – conform unui alt studiu, s-a stabilit că nucile împiedică distrugerea celulelor retinei
  • Cresc fertilitatea masculină
  • Ameliorează anumite afecțiuni digestive, precum: ulcer, diaree, constipație, etc.
  • Protejează sănătatea oaselor și a dinților (datorită conținutului ridicat de fosfor)
  • Reduc riscul de a dezvolta anumite forme de cancer, cum ar fi cel mamar, sau de prostată.

Chiar dacă nucile sunt bogate în calorii, ele pot fi consumate chiar și de persoanele care țin dietă, în cantități rezonabile (zilnic, cam cât încape într-un pumn), datorită efectului lor energizant, a conținutului ridicat de vitamine și antioxidanți și, în general, a beneficiilor enumerate mai sus.

Așadar, dacă te preocupă silueta, atunci alege migdale, caju și fistic, care au ceva mai puține calorii. În schimb, evită pecanul și nucile de macadamia.

 

V-ar putea interesa și:

Slăbește cu fasole verde! Bonus: o alimentație bogată în această legumă îți oferă o mulțime de vitamine și minerale esențiale

Roșiile – o comoară pentru sănătate. Aflați ce beneficii vă aduc dacă le consumați cu regularitate

Loading...