Sănătate

Vrei să scapi de dependența de dulciuri? 6 pași pe care trebuie să-i urmezi

Zahărul este un produs obținut din sfecla de zahăr, printr-un proces amplu de rafinare. Exact ca în cazul făinei albe, consumul acestui aliment poate duce la dependență, deoarece acesta acţionează exact ca stupefiantele: declanşează în creier eliberarea unor substanţe cunoscute ca şi opioide,  care creează o senzaţie de plăcere. Zonele din creier care se activează atunci când cineva îşi doreşte ceva dulce sunt aceleaşi cu cele ce se activează în cazul dependenţilor, când au nevoie de droguri, alcool, sau tutun. Partea proastă cu consumul excesiv de dulciuri preparate cu clasicul zahăr, este că afectează grav sănătatea. Dacă vrei să slăbești și, mai ales, să scapi de efectul nociv al acestor dulciuri asupra organismului tău, iată ce trebuie să faci:

  • evaluează corect și obiectiv nivelul de dependență la care ai ajuns – nu toată lumea care consumă zahăr, sau produse dulci, este cu adevărat dependentă. În timp ce unii se mulțumesc să consume doar din când în când dulciuri, alte persoane le mănâncă cu orice ocazie: când sunt supărate, stresate, sau, pur și simplu, pentru că nu se pot abține. Este important să descoperi din ce categorie faci parte și să îți cunoști propriile limite. Dacă nu concepi să trăiești fără să mănânci zilnic prăjituri, înghețată, sau ciocolată, atunci sigur ai o problemă!
  • o perioadă de timp (cam trei săptămâni) elimină din alimentația ta tot ce înseamnă dulciuri, dar pregătește-te pentru efectele secundare: dureri de cap, stare psihică proastă, poate chiar insomnii. Practic, vei experimenta simptome asemănătoare dependenților de alcool, sau droguri, atunci când decid să scape de viciul care îi domină.
  • obișnuiește-te să citești cu atenție toate etichetele produselor pe care le cumperi – foarte multe dintre alimentele din supermarket, ambalate atât de frumos, conțin zahăr (iaurturi, conserve, sosuri, ș.a.m.d.). Alege variantele care conțin puține zaharuri.
  • schimbă-ți dieta și fă alegeri alimentare cât mai sănătoase – consumă multe legume, proteine de calitate și grăsimi sănătoase, pune mai puțini carbohidrați pe farfurie, ține-te departe de iaurturile cu fructe, etc.
  • consumă mai multe probiotice, care au rolul de a-ți curăța intestinele de toxine. Le găsești în chefir, varză murată, castraveți murați, oțet de mere, iaurt grecesc.
  • evită sucurile de fructe. În ciuda faptului că lumea crede că acestea sunt foarte sănătoase, în realitate conțin foarte mult zahăr și sunt adevărate bombe calorice. Consumă mai bine fructele în forma lor naturală, măcar acestea îți oferă și fibre, dar nu exagera cu bananele, strugurii, perele, care au un conținut ridicat de fructoză.

Dacă, totuși, din când în când, vrei să te bucuri de dulciuri, optează pentru variantele preparate cu îndulcitori precum ștevia, sau xylitolul (despre care puteți citi mai multe aici).

 

V-ar putea interesa și:

7 lucruri care se întâmplă în organism dacă tăiem zahărul din alimentație, sau măcar reducem drastic consumul de dulciuri

 

 

loading...
----------------------
Loading...

Adaugă comentariu

Fă click aici pentru a posta un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.