Sănătate

Zece obiceiuri nocive pentru inima ta! La ce trebuie să renunți ca să fii sănătos

Toată lumea își dorește să aibă o inimă sănătoasă. Cu toate acestea, aproape 1 din 3 adulți se confruntă cu o afecțiune cardiovasculară.  Un raport alarmant arată că România se situează pe primul loc în Europa la mortalitatea din cauza bolilor cardiovasculare! Vestea bună este că schimbarea unor obiceiuri simple, de zi cu zi,  poate face diferența dintre a fi bolnav și a avea o viață lungă și sănătoasă.

Iată câteva obiceiuri nocive pentru inima ta, la care ar trebui să renunți:

  1. Sedentarismul – obiceiul de a sta așezat ore în șir în fața calculatorului sau a televizorului crește riscul de infarct miocardic și accident vascular cerebral. Lipsa de mișcare poate afecta nivelurile sanguine de grăsimi și zaharuri. Doctorii ne sfătuiesc să facem cît mai multe pauze când suntem la birou (de exemplu, să vorbim stând în picioare la telefon) și să facem cât mai multă mișcare, chiar dacă asta înseamnă doar plimbări lejere.
  2. Stresul și depresia – pot afecta buna funcționare a inimii. Multă lume din jurul nostru este supusă stresului, frustrărilor, însă contează foarte mult cum ne raportăm la ele, cum le împiedicăm să ne afecteze prea tare. Specialiștii spun că persoanele care nu reușesc să lupte cu depresia și oboseala, sunt mai expuse bolilor de inimă.  Ei ne sfătuiesc să luăm în calcul chiar consultarea unui psiholog, care să ne ajute să ne organizăm mai bine viața și să avem o altă atitudine în fața problemelor.
  3. Sforăitul – da, ați citit bine, sforăitul este mai mult decât o neplăcere minoră, el poate fi un semn pentru o afecțiune mai gravă, precum apneea obstructivă. Această tulburare, marcată de respirații întrerupte în timpul somnului, poate provoca creșteri anormale ale tensiunii arteriale. Dacă suferiți de o astfel de tulburare, nu ezitați și consultați un specialist, mai ales că există tratamente eficiente, care vă pot ajuta
  4. Socializarea – este adevărat că, în anumite zile, cei din jurul nostru ne calcă pur și simplu pe nervi și orice cuvânt sau gest de-al lor ne provoacă o enervare imensă. Cu toate acestea, trebuie să învățăm să-i acceptăm, să ne facem cât mai multe relații; multe studii au demonstrat că persoanele care socializează mult și au legături strânse cu familia și prietenii, trăiesc mai mult și mai sănătos.
  5. Alcoolul în exces – sigur, studiile sugerează că o cantitate mică de alcool poate fi bună pentru inima ta, însă excesul poate duce la boli grave și ireversibile. Alcoolul în exces crește nivelul de grăsimi în sânge și poate duce la insuficiență cardiacă. În plus, conține multe calorii, care duc la creșterea în greutate, o amenințare pentru sănătatea inimii.
  6. Excesul de greutate – este un risc major pentru bolile de inimă. De exemplu, în Statele Unite 72% dintre bărbați și 64% dintre femei sunt obezi sau supraponderali. Încercați să mâncați mai puțin, evitați porțiile uriașe și înlocuiți băuturile carbogazoase și dulci cu apă sau ceaiuri din plante neîndulcite. De asemenea, trebuie tăiate drastic de pe listă pastele făinoase rafinate și pâinea, prăjelile și dulciurile.
  7. No smoking! Sigur, ați auzit aceste îndemn de sute de ori, însă repetiția e mama învățăturii. Fumatul face ravagii în organism, poate produce cheaguri de sânge care să blocheze fluxul sanguin la nivelul inimii și contribuie la acumularea plăcii în artere. Nici fumătorii pasivi nu sunt mai feriți de boli, așa că trebuie să ia urgent măsuri și să se izoleze de fumătorii din jurul lor.
  8. Prea puține fructe și legume – specialiștii spun că cea mai sănătoaspă dietă pentru inimă este cea bazată pe… plante. Să le consumăm așadar în cantități cât mai mari și vom avea o inimă de fier!
  9. Prea multă sare – sarea crește tensiunea arterială, iar acest lucru reprezintă un risc major pentru accident vascular cerebral, insuficiență renală și atac de cord. Cei mai mulți dintre noi ar trebui să păstreze aportul de sodiu sub 2300 de miligrame pe zi. Dacă aveți tensiune arterială mare sau vârsta peste 50 de ani, nu trebuie să depășiți 1.500 de miligrame.
  10. Exerciții fizice prea intense – sportul este recomandat tuturor, însă nu orice tip de exercițiu fizic este potrivit pentru fiecare dintre noi. Persoanele care au depășit vârsta de 40-50 de ani trebuie să își dozeze efortul fizic și să evite exercițiile prea solicitante, deoarece acestea pot afecta  grav activitatea inimii.

 

Somonul întărește inima, curăță pielea și îmbunătățește memoria. Află și alte beneficii ale acestui pește

Spune-mi în ce poziție dormi, ca să-ți spun.. ce afecțiuni riști

Adaugă comentariu

Fă click aici pentru a posta un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.