Sănătate

Femeile sunt cele mai afectate de ceea ce numim astenia de primăvară.

Ce este astenia de primăvară și cum luptăm împotriva ei?

După o iarnă lungă și rece, am pășit, în sfârșit, în prima lună de primăvară, iar natura dă și ea semne că începe un nou anotimp, în care vom lepăda din cojoace, vom petrece mai mult timp în aer liber  și ne vom bucura de un soare ceva mai generos. Primăvara vine, însă și cu unele neplăceri pentru mulți dintre noi: în special femeile sunt afectate de ceea ce numim astenia de primăvară.astenie2

Senzație de oboseală și slăbiciune fizică, putere scăzută de concentrare, o ușoară depresie, chiar dureri musculare – iată doar câteva dintre simptomele asteniei de sezon.  Femeile sunt mai predispuse la această afecțiune decât bărbații, din cauza schimbărilor hormonale care apar odată cu adaptarea la vremea caldă. Dar astenia este legată și de modul în care ne alimentăm, iar cazurile mai severe sunt asociate cu carențe grave de vitamine și minerale.

Avem astenie, cum procedăm? Iată 5 remedii naturale prin care o putem combate:

  1. Sport în aer liber. Dacă în lunile de iarnă nu am făcut prea multă mișcare fizică, acum e timpul să  facem o schimbare. Pe de o parte, vrem să scăpăm de surplusul de kilograme până la vară, iar pe de alta,  vrem să combatem astenia de primăvară.  Și chiar dacă am făcut sport în ultimele luni, e momentul să ieșim din sală și să facem cât mai multă mișcare în aer liber. Soarele, aerul curat, ne vor ajuta să ne recăpătăm energia și pofta de viață.astenie4
  2. O dietă bogată în fructe și legume. Iarna am consumat multe mâncăruri grele, produse conservate, în detrimentul legumelor și fructelor proaspete, dar acum nu mai avem nicio scuză. Tarabele din piețe încep să se umple deja cu ceapă verde, urzici, leurdă, ridichi, salate și tot felul de fructe de sezon, așa că trebuie să profităm de prilej și să le consumăm în cantități cât mai mari. Astfel, vom ajuta la detoxifierea organismului.
  3. Suplimente de vitamime. Pentru a revitaminiza și mineraliza organismul, trebuie să acordăm o atenție sporită consumului de alimente bogate în vitamina C, magneziu, fier. astenie3Surse bune de fier sunt: broccoli, nuci, migdale, prune uscate, stafide, carne, ouă, piper negru, ciuperci, germeni de grâu, cătină. Foarte important de știut este că absorbția fierului este stimulată de vitamina C. Vitamina C găsim în: portocale, fructe goji, gogoșari, ardei gras, țelină, ceapă, dovlecei, vinete, sfeclă roșie, mere, banane, afine, rodii, cireșe. De asemenea, magneziu găsim în: sfeclă roșie, spanac, năut, fasole, porumb, broccoli, curmale, smochine, migdale etc.
  4. Plante revigorante .Acum, mai mult ca oricând, trebuie să consumăm mult ceai verde, un excelent antioxidant și energizant pentru organism, ghimbir, lămâiță, ginseng, mentă, muguri de pin, măceșe, păpădie, busuioc.
  5. Somn cât mai odihnitor – organismul are nevoie de refacere, așa că un somn de 7-8 ore în fiecare noapte este mai mult decît indicat. Faceți un duș fierbinte în fiecare seară și beți o cană de ceai de mușețel sau păducel înainte de a merge la culcare.               S-ar putea să simţiţi nevoia să dormiţi mai mult in această perioadă.